Ανάπτυξη μεθοδολογίας για τη μελέτη και σχεδίαση - βελτιστοποίηση επιβατηγών - οχηματαγωγών πλοίων νέας τεχνολογίας

Περίληψη

Θεμελιώδες στάδιο της σχεδίασης ενός πλοίου αποτελεί η «προμελέτη» (preliminary design). Στη φάση αυτή, υπολογίζονται όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά ενός πλοίου (κύριες διαστάσεις, βάρη, ισχύς πρόωσης, κ.ά.), τα οποία πρέπει να είναι γνωστά προκειμένου να ξεκινήσει η λεπτομερής σχεδίαση. Είναι φανερό ότι στη φάση αυτή πρέπει να υπάρχει μία εξισορροπημένη σχέση μεταξύ της ακρίβειας και της χρονικής διάρκειας των υπολογισμών, κάτι που δεν επιτυγχάνεται πάντοτε εύκολα. Μία αρκετά ασφαλής και σχεδόν παγιωμένη μέθοδος σχεδίασης είναι η χρήση ενός ή περισσοτέρων τεχνικά συναφών πλοίων (όμοια πλοία), ως πλοίων αναφοράς. Στοιχεία που ενδεχομένως ενδιαφέρουν το μελετητή μπορούν να προέλθουν από ένα ή περισσότερα όμοια πλοία και να αναχθούν κατάλληλα στη νέα σχεδίαση. Τι συμβαίνει όμως στην περίπτωση όπου υπάρχουν ελλιπή ή καθόλου διαθέσιμα στοιχεία από όμοια πλοία; Η απάντηση βρίσκεται σε μία μεθοδολογία σχεδίασης η οποία θα βασίζεται περισσότερο σε υπολογιστικές μεθόδους και λιγότερο σ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Quite often during the preliminary ship design stage, the designer in search of the “optimal vessel” for a specified operation scenario is faced with a series of important decisions with crucial impact on the vessel’s performance. It is the nature of the designer’s work that requires many of these decisions to be made during the early stages, based usually on limited, vague or undependable information. In such cases, the designer needs to rely on his experience, human intuition and engineering judgment, occasionally supported by the exploitation of relevant data available from past designs. In such cases, advanced design tools, making use of modern CASD technology to facilitate the elaboration of a vessel’s preliminary design in limited time and with minimal effort, yet at the same time with reasonable detail and accuracy, would be undoubtedly of great assistance to the designer. Such tools, if available, would enable the application, testing and verification of crucial assumpt ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/26716
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/26716
ND
26716
Εναλλακτικός τίτλος
Development of an integrated methodology for the holistic design and optimization of high speed roro - passenger vessels
Συγγραφέας
Σκούπας, Σωτήριος (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2011
Ίδρυμα
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών
Εξεταστική επιτροπή
Παπανικολάου Απόστολος
Κακλής Παναγιώτης
Φραγκόπουλος Χρήστος
Σαμουηλίδης Εμμανουήλ
Σαπίδης Νικόλαος
Ζαραφωνίτης Γεώργιος
Γκίνης Αλέξανδρος
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία
Επιστήμη Μηχανολόγου Μηχανικού
Λέξεις-κλειδιά
Σχεδίαση πλοίου; Μελέτη πλοίου; Πολυκριτηριακή βελτιστοποίηση; Γενετικοί αλγόριθμοι; Λήψη αποφάσεων; Πλοία, Επιβατηγά - οχηματαγωγά; Πλοία νέας τεχνολογίας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)