Διαφορές επίδοσης και προόδου σε σχέση με την εθνικότητα, την κοινωνική τάξη και το φύλλο κατά την 6η δημοτικού στην Ελλάδα, και τρόποι μείωσής τους: μια έρευνα πρωτοβάθμιας σχολικής αποτελεσματικότητας

Περίληψη

Η μελέτη αυτή ακολουθεί το παράδειγμα της σχολικής αποτελεσματικότητας. Ο σχεδιασμός της έρευνας είναι διαχρονικός. Τόσο οι Έλληνες όσο και οι παλιννοστούντες και αλλοδαποί μαθητές που φοιτούσαν στην 6η δημοτικού αξιολογήθηκαν κατά την έναρξη και κατά τη λήξη του σχολικού έτους, τόσο στη γλώσσα, όσο και στα μαθηματικά. Στο δείγμα συμπεριλήφθηκαν 54 σχολεία, 27 εκ των οποίων είχαν 2 ή περισσότερες σχολικές τάξεις, ενώ 27 σχολεία είχαν μόνο μία σχολική τάξη στην 6η δημοτικού. Συνολικά, στο δείγμα συμπεριλήφθηκαν 83 σχολικές τάξεις.Τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι οι παλιννοστούντες και οι αλλοδαποί μαθητές υστερούσαν στατιστικά σημαντικά ως προς την επίδοσή τους σε σύγκριση με τους Έλληνες συμμαθητές τους τόσο στο μάθημα της γλώσσας, όσο και στα μαθηματικά (αν και φαίνεται να υπάρχει μεγαλύτερη διαφορά επίδοσης στο μάθημα της γλώσσας). Οι παλιννοστούντες και αλλοδαποί μαθητές σημείωσαν στατιστικά σημαντικά μικρότερη πρόοδο σε σύγκριση με τους Έλληνες συμμαθητές τους στα μαθηματικά, αλλά δ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This study closely follows the school effectiveness paradigm. The design is longitudinal, in that the 6th grade pupils (Greek and foreign/repatriated) were assessed at the beginning and at the end of the school year in language and in mathematics. 54 schools, 27 of which had 2 or more classrooms and 27 of which had only one classroom in the 6th grade (in total 83 classrooms) were sampled. The findings indicate that foreign/repatriated pupils lagged behind in their attainment compared with their Greek counterparts in both language and mathematics (although the gap was wider for language). Foreign and repatriated pupils made less progress than Greek pupils in mathematics, but no differences in progress were identified for language. Albanian pupils’ attainment, and the attainment of other ethnic origin pupils who were grouped into the ‘other’ ethnic group category, lagged behind the attainment of the majority group. Both Albanian pupils and pupils from ‘other’ ethnic origin made less prog ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/25425
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/25425
ND
25425
Εναλλακτικός τίτλος
Attainment and progress differences associated with ethnicity, social class and gender throughout the 6th grade of primary schools in Greece and ways to alleviate them: a study of primary school effectiveness
Συγγραφέας
Κοριλάκη, Παναγιώτα (Πατρώνυμο: Κωνσταντίνος)
Ημερομηνία
2005
Ίδρυμα
University of London. Institute of Education. Bedford Group of Longitudinal Studies
Εξεταστική επιτροπή
Grey John
Λέξεις-κλειδιά
Σχολική αποτελεσματικότητα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Αξιολόγηση; Ενισχυτική εκπαίδευση; Φύλλο; Κοινωνική τάξη; Εθνικότητα; Αντίκτυπος του σχολείου; Αντίκτυπος της σχολικής τάξης
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (445 ; 242 σ.), εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)