Περίληψη
Η μελέτη αυτή ακολουθεί το παράδειγμα της σχολικής αποτελεσματικότητας. Ο σχεδιασμός της έρευνας είναι διαχρονικός. Τόσο οι Έλληνες όσο και οι παλιννοστούντες και αλλοδαποί μαθητές που φοιτούσαν στην 6η δημοτικού αξιολογήθηκαν κατά την έναρξη και κατά τη λήξη του σχολικού έτους, τόσο στη γλώσσα, όσο και στα μαθηματικά. Στο δείγμα συμπεριλήφθηκαν 54 σχολεία, 27 εκ των οποίων είχαν 2 ή περισσότερες σχολικές τάξεις, ενώ 27 σχολεία είχαν μόνο μία σχολική τάξη στην 6η δημοτικού. Συνολικά, στο δείγμα συμπεριλήφθηκαν 83 σχολικές τάξεις.Τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι οι παλιννοστούντες και οι αλλοδαποί μαθητές υστερούσαν στατιστικά σημαντικά ως προς την επίδοσή τους σε σύγκριση με τους Έλληνες συμμαθητές τους τόσο στο μάθημα της γλώσσας, όσο και στα μαθηματικά (αν και φαίνεται να υπάρχει μεγαλύτερη διαφορά επίδοσης στο μάθημα της γλώσσας). Οι παλιννοστούντες και αλλοδαποί μαθητές σημείωσαν στατιστικά σημαντικά μικρότερη πρόοδο σε σύγκριση με τους Έλληνες συμμαθητές τους στα μαθηματικά, αλλά δ ...
Η μελέτη αυτή ακολουθεί το παράδειγμα της σχολικής αποτελεσματικότητας. Ο σχεδιασμός της έρευνας είναι διαχρονικός. Τόσο οι Έλληνες όσο και οι παλιννοστούντες και αλλοδαποί μαθητές που φοιτούσαν στην 6η δημοτικού αξιολογήθηκαν κατά την έναρξη και κατά τη λήξη του σχολικού έτους, τόσο στη γλώσσα, όσο και στα μαθηματικά. Στο δείγμα συμπεριλήφθηκαν 54 σχολεία, 27 εκ των οποίων είχαν 2 ή περισσότερες σχολικές τάξεις, ενώ 27 σχολεία είχαν μόνο μία σχολική τάξη στην 6η δημοτικού. Συνολικά, στο δείγμα συμπεριλήφθηκαν 83 σχολικές τάξεις.Τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι οι παλιννοστούντες και οι αλλοδαποί μαθητές υστερούσαν στατιστικά σημαντικά ως προς την επίδοσή τους σε σύγκριση με τους Έλληνες συμμαθητές τους τόσο στο μάθημα της γλώσσας, όσο και στα μαθηματικά (αν και φαίνεται να υπάρχει μεγαλύτερη διαφορά επίδοσης στο μάθημα της γλώσσας). Οι παλιννοστούντες και αλλοδαποί μαθητές σημείωσαν στατιστικά σημαντικά μικρότερη πρόοδο σε σύγκριση με τους Έλληνες συμμαθητές τους στα μαθηματικά, αλλά δεν σημειώθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές προόδου στο γλωσσικό μάθημα. Η επίδοση των Αλβανών μαθητών και των μαθητών «άλλης» εθνικής καταγωγής υστερούσε σε σχέση με την επίδοση της πλειονότητας των Ελλήνων μαθητών. Επίσης, τόσο οι Αλβανοί μαθητές όσο και οι μαθητές «άλλης» εθνικής καταγωγής προόδευσαν λιγότερο σε σχέση με τους Έλληνες συμμαθητές τους στα μαθηματικά. Οι μαθητές χαμηλότερης κοινωνικο-οικονομικής προέλευσης υστερούσαν στατιστικά σημαντικά ως προς την επίδοσή τους, σε σχέση με τους μαθητές υψηλότερης κοινωνικο-οικονομικής προέλευσης τόσο στη γλώσσα, όσο και στα μαθηματικά. Επίσης, οι μαθητές χαμηλότερης κοινωνικο-οικονομικής προέλευσης είχαν στατιστικά σημαντικά μικρότερη πρόοδο στα μαθηματικά σε σύγκριση με τους μαθητές υψηλότερης κοινωνικο-οικονομικής προέλευσης. Τα αγόρια είχαν στατιστικά σημαντικά χαμηλότερη επίδοση σε σχέση με τα κορίτσια τόσο στη γλώσσα, όσο και στα μαθηματικά. Επίσης, τα αγόρια προόδευσαν στατιστικά σημαντικά λιγότερο σε σχέση με τα κορίτσια στο μάθημα της γλώσσας. Σημαντικό αντίκτυπο στα μαθησιακά αποτελέσματα των μαθητών φάνηκε να έχει η φοίτηση στις σχολικές τάξεις. Το ‘Σε ποια τάξη φοιτούν οι μαθητές’ φάνηκε να επηρεάζει την πρόοδό τους. Το intra-class correlation coefficient, το οποίο μετρά τον αντίκτυπο της σχολικής τάξης στην πρόοδο των μαθητών (classroom effect), εκτιμήθηκε ότι ήταν 13,5% για τα μαθηματικά και 13,9% για τη γλώσσα. Το ‘σε ποιο σχολείο φοιτούσαν οι μαθητές’ δε φάνηκε να επηρεάζει στατιστικά σημαντικά ούτε την επίδοση ούτε την πρόοδο των μαθητών. Με άλλα λόγια, δε βρέθηκε ο αντίκτυπος του σχολείου (School effect) να παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της επίδοσης και της προόδου των μαθητών. Το ποσοτικό μέρος της έρευνας καταδεικνύει ότι οι παλιννοστούντες και οι αλλοδαποί μαθητές είχαν στατιστικά σημαντικά χαμηλότερη επίδοση σε σχέση με Έλληνες συμμαθητές τους. Οι μαθητές από κατώτερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα είχαν στατιστικά σημαντικά χαμηλότερη επίδοση σε σχέση με τους συμμαθητές τους από ανώτερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα και τα αγόρια είχαν στατιστικά σημαντικά χαμηλότερη επίδοση, σε σχέση με τα κορίτσια. Η διαπίστωση της στατιστικά σημαντικά χαμηλότερης επίδοσης για τους παλιννοστούντες και αλλοδαπούς μαθητές, καθώς και για τους μαθητές που προέρχονται από κατώτερες κοινωνικές τάξεις μπορεί να σχετιστεί με την ελλιπή εφαρμογή της των ρυθμίσεων της ενισχυτικής διδασκαλίας, που παρέχονταν στους παλιννοστούντες και αλλοδαπούς μαθητές και με την παντελή έλλειψη συστημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας, τα οποία θα στόχευαν να καλύψουν τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών με χαμηλή επίδοση, οποίοι στην πλειοψηφία τους προέρχονται χαμηλότερες κοινωνικές τάξεις. Τόσο τα φροντιστηριακά τμήματα, όσο και οι τάξεις υποδοχής στοχεύουν να βοηθήσουν παλιννοστούντες και αλλοδαπούς μαθητές με τη μελέτη που τους έχει ανατεθεί στην κανονική σχολική τάξη το πρωί, καθώς επίσης, να τους διδάξουν την ελληνική γλώσσα. Τέλος, κρίνεται σκόπιμο να επεκταθεί η παροχή ενισχυτικής διδασκαλίας.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
This study closely follows the school effectiveness paradigm. The design is longitudinal, in that the 6th grade pupils (Greek and foreign/repatriated) were assessed at the beginning and at the end of the school year in language and in mathematics. 54 schools, 27 of which had 2 or more classrooms and 27 of which had only one classroom in the 6th grade (in total 83 classrooms) were sampled. The findings indicate that foreign/repatriated pupils lagged behind in their attainment compared with their Greek counterparts in both language and mathematics (although the gap was wider for language). Foreign and repatriated pupils made less progress than Greek pupils in mathematics, but no differences in progress were identified for language. Albanian pupils’ attainment, and the attainment of other ethnic origin pupils who were grouped into the ‘other’ ethnic group category, lagged behind the attainment of the majority group. Both Albanian pupils and pupils from ‘other’ ethnic origin made less prog ...
This study closely follows the school effectiveness paradigm. The design is longitudinal, in that the 6th grade pupils (Greek and foreign/repatriated) were assessed at the beginning and at the end of the school year in language and in mathematics. 54 schools, 27 of which had 2 or more classrooms and 27 of which had only one classroom in the 6th grade (in total 83 classrooms) were sampled. The findings indicate that foreign/repatriated pupils lagged behind in their attainment compared with their Greek counterparts in both language and mathematics (although the gap was wider for language). Foreign and repatriated pupils made less progress than Greek pupils in mathematics, but no differences in progress were identified for language. Albanian pupils’ attainment, and the attainment of other ethnic origin pupils who were grouped into the ‘other’ ethnic group category, lagged behind the attainment of the majority group. Both Albanian pupils and pupils from ‘other’ ethnic origin made less progress than Greek pupils in mathematics. Pupils with low socio-economic status had significantly lower attainment than pupils from higher socio-economic status, in both language and mathematics. Pupils with a lower socio-economic status made less progress in mathematics than pupils belonging to a higher socio-economic status. Boys attained significantly lower than girls in both language and mathematics. Boys also made less progress than girls in language. Significant classroom effects were identified. Classrooms made a difference to pupils’ progress rates. The intra-class correlation coefficients or classroom effects in terms of progress were estimated to be 13.5% for mathematics and 13.9% for language. The study found no school effects. The quantitative part of the study shows that foreign/repatriated pupils underachieved in relation to Greek pupils. Pupils from lower socio-economic background underachieved in relation to pupils from higher socio-economic background and boys underachieved in relation to girls. The finding of underachievement for pupils from foreign and repatriated ethnic background and for pupils from lower social class background can be related to the poor implementation of the current support teaching arrangements provided to foreign/repatriated pupils and to the absence of support schemes catering for the needs of low achieving pupils who in their majority come from a lower social class. Coach classes and reception classes aim to assist foreign and repatriated pupils with their homework assigned in the mainstream class and they aim to teach them the Greek language. Some recommendations are made about the necessity to extend the provision of support teaching.
περισσότερα