Η ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ. (Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΛΑΙΣΙΑ)

Περίληψη

ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΙΒΗΣ ΗΤΑΝ Η ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΝΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΠΟΥ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΜΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, ΔΙΑΜΕΣΟΥ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ. ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΕ ΕΝΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΜΕΤΑ ΕΞΗΣ ΣΤΑΔΙΑ: 1) ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ, 2) ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ, ΚΑΙ 3) ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ. Η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΩΝ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΜΙΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, Η ΟΠΟΙΑ ΔΙΔΑΧΘΗΚΕ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Γ' ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β' ΛΥΚΕΙΟΥ. ΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΔΕΙΞΑΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΕ. ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΗΚΕ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΤΥΠΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ . ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΗΚΑΝ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΕΝΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE AIM OF THE RESEARCH WAS THE DEVELOPMENT OF A TEACHING MODEL WHICH PERMIT THE TEACHING OF MATHEMATICS WITH REAL PROBLEMS THROUGH THE MODELLING PROCESS. FORTHIS PURPOSE A TEACHING MODEL WAS DEVELOPED WITH THE FOLLOWING STAGES: 1) CONCEPTUAL MODELLING, 2) ABSTRACTION AND FORMALISATION OF MATHEMATICAL CONCEPTIONS,AND 3) APPLIED MODELLING. IN THIS FRAME AN EXPERIMENTAL TEACHING ABOUT THE QUADRATIC FUNCTIONS WAS CONDUCTED TO 15-YEAR OLD STUDENTS, COMPARING IT IN PARALLEL WITH 17-YEAR OLD STUDENTS. THE RESULTS SHOWED US THAT THE MODEL WHICH HAS BEEN CREATED WAS VERY EFFECTIVE IN TEACHING MATHEMATICS. AT THE SAME TIME THE RESULTS HAVE POINTED OUT THAT MODELLING IS A DIFFERENT ABILITY COMPARED WITH THE TYPICAL CONVENTIONAL SKILLS. THERE WERE ALSO CLARIFICATIONS ABOUT ISSUES WHICH ARE CONCERNED WITH THE NOTION OF UNDERSTANDING OF A REAL PROBLEM.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/2440
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/2440
ND
2440
Εναλλακτικός τίτλος
THE MODELLING PROCESS IN THE DIDACTICAL PRAXIS. (TEACHING MATHEMATICS IN A REALCONTEXT)
Συγγραφέας
Κλαουδάτος, Νικόλαος
Ημερομηνία
1992
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
ΜΠΟΥΦΗ ΑΝΤΑ
ΜΑΤΣΑΓΓΟΥΡΑΣ ΗΛΙΑΣ
ΕΞΑΡΧΑΚΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ
ΠΑΠΑΣΤΑΥΡΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
ΡΑΣΣΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Λέξεις-κλειδιά
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ; Εφαρμογές; Μαθηματική μοντελοποίηση; ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ; Μοντέλο; Μοντελοποίηση; ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ; ΠΡΟΒΛΗΜΑ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
612 σ., Παράρτημα.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)