Ενσωμάτωση γενετικών στιγμών της ιστορίας των μαθηματικών στη διδακτική προσέγγιση βασικών εννοιών της μαθηματικής ανάλυσης

Περίληψη

Η διδακτορική διατριβή περιλαμβάνει (1) ιστορική έρευνα σχετικά με την ανάδυση εννοιών της Μαθηματικής Ανάλυσης η οποία προέκυψε από τη μαθηματική μελέτη των κινήσεων κατά τη διαρκείς του Ύστερου Μεσαίωνα και την εποχή του Γαλιλαίου (2) έρευνα για την ενσωμάτωση των ιστορικών γενετικών στιγμών των εννοιών αυτών στη διδακτική πρακτική και (3) το σχεδιασμό την πειραματική διδασκαλία και αξιολόγηση μιας διδακτικής προσέγγισης που στοχεύει να εισαγάγει πρωτοετείς φοιτητές του Μαθηματικού τμήματος σε έννοιες του Απειροστικού Λογισμού και δεκαπεντάχρονους μαθητές στη γεωμετρική επίλυση προβλήματος ομαλής κίνησης μέσω απλών γεωμετρικών μετασχηματισμών των ορθογώνιων στο γράφημα ταχύτητας – χρόνου. Η έρευνά μας είναι μια ποιοτική έρευνα - δράση (action research). Η ανάλυση των συλλεγέντων δεδομένων (φύλλα εργασίας tests απομαγνητοφωνημένες συνεντεύξεις σπουδαστών βίντεο) βασίστηκε στα μεθοδολογικά εργαλεία (α) εστιασμένη συνέντευξη (Merton & Kendall 1946) (β) εστιακή ανάλυση (Sfaid 2001 Farmak ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The PhD research includes (1) historical research concerning the emergence of Mathematical Analysis concepts that occurred from the mathematical study of motions during the later Middle Ages and the Galileo’s era (2) research on the integration of the historical genetic moments of concepts into the didactic praxis and (3) the design experimental teaching and evaluation of a didactic approach aiming to introduce first year undergraduate students to Calculus concepts and fifteen year old students to the geometrical solution of uniform motion problems using simple geometric transformation on the velocity-time graph. Our research is a qualitative action – research. The analysis of the data collected (worksheets tests interviews transcripts videos) was based on the methodological tools of (a) focal interviews (Merton & Kendall 1946) (b) focal analysis (Sfaid 2001 Farmaki & Paschos 2007b) (c) category analysis (Papastamou 2001). The basic results of our research are (1) The geometrical solut ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23787
ND
23787
Εναλλακτικός τίτλος
Intergrating genetic moments of the mathematics' history in the didactic approach of basic concepts of the mathematical analysis
Συγγραφέας
Πάσχος, Θεόδωρος Γεώργιος
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Μαθηματικών
Εξεταστική επιτροπή
Φαρμάκη Βασιλική
Αυγερινός Ευγένιος
Γιαννακούλιας Ευστάθιος
Κατάβολος Αριστείδης
Λάμπρου Μιχαήλ
Νεγρεπόντης Στυλιανός
Τζανάκης Κων/νος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Μαθηματικά
Λέξεις-κλειδιά
Ιστορία μαθηματικών; Διδασκαλία; Γενετικές στιγμές; Γενετική διδακτική προσέγγιση; Ορισμένο ολοκλήρωμα; Προβλήματα κίνησης; Γεωμετρική επίλυση προβλημάτων ομαλής κίνησης; Ολιστικό γράφημα; Θεμελιώδες θεώρημα απειροστικού λογισμού
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
664 σ., εικ.