Ανάπτυξη ορθογραφημένης γραφής: η σχέση φωνολογικής και μορφοσυντακτικής ενημερότητας

Περίληψη

Η παρούσα έρευνα εξετάζει διαχρονικά την ανάπτυξη της ορθογραφημένης γραφής στους μαθητές όλων των τάξεων του #ημοτικού σχολείου, καθώς και τη σχέση της με την φωνολογική και μορφοσυντακτική ενημερότητα. #ιερευνήθηκε ακόμη, η συσχέτιση των παραπάνω μεταβλητών με διάφορους παράγοντες, όπως η νοημοσύνη, αλλά και το σχολείο φοίτησης του παιδιού και το μορφωτικό και οικονομικό επίπεδο των γονέων. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 240 μαθητές που φοιτούσαν στις έξι τάξεις του δημοτικού σχολείου. Το 55,8% (134) του δείγματος αποτέλεσαν μαθητές που φοιτούσαν στο 1ο #ημοτικό Σχολείο Σχηματαρίου, ενώ το 44,2% (106) είναι μαθητές του #ημοτικού Σχολείου Οινοφύτων. Οι μαθητές συμμετείχαν στην πρώτη, την δεύτερη και την τρίτη μέτρηση. Συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν και οι γονείς των παιδιών. Το 32,9 (73) των πατέρων και το 24,5 (54) των μητέρων έχει αποφοιτήσει από ΑΕΙ-ΤΕΙ. Απολυτήριο Λυκείου είχε το 34,2% (76) των πατέρων και το 43,2 (95) των μητέρων. Για την αξιολόγηση της ορθογραφικής ικανότητας των μαθη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present research diachronically examines the development of orthographically correct writing in students of all grades of Primary School, as well as its relationship with the phonological and morphosyntactic awareness. The correlation of the above variables with various factors, was, still, investigated, such as intelligence, but also the child’s attending school and the parent’s educational and economic level. In the investigation 240 students who were attending the six grades of Primary School took part, 55,8% ( 134 students ) of the sample consisted of students attending the 1st Primary School in Schimatari, whereas 44,2% (106 students ) are students of the Primary School in Oinofita. The students participated in the first, the second and the third measurement. Participants in the investigation were, also, the children’s parents. 32,9% of fathers 24,5$ of mothers have graduated from Highest Educational Institutes – Technological Educational Institutes. 34,2% (76) of fathers and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23746
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23746
ND
23746
Συγγραφέας
Γεράσης, Γεώργιος (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2010
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αϊδίνης Αθανάσιος
Χατζησαββίδης Σωφρόνιος
Μητακίδου Χριστοδούλα
Κωστούλη Τριανταφυλλιά
Παπαδημητρίου Φωτεινή
Τάνταρος Σπυρίδων
Δημάκος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Συστήματα γραφής; Ορθογραφία; Ορθογραφημένη γραφή; Μοντέλα ορθογραφημένης γραφής; Φωνολογική ενημερότητα; Μορφοσυντακτική ενημερότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
451 σ., εικ., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)