Πηγές και αντιμετώπιση επαγγελματικού - συναισθηματικού φόρτου εκπαιδευτικών: σύνδεση ατομικών και κοινωνικών συνθηκών έντασης

Περίληψη

Η μελέτη στοχεύει να ελέγξει την πορεία παραγόντων οι οποίοι επιχειρούν να ερμηνεύσουν τοσυναισθηματική στρες των εκπαιδευτικών με βάση τη σύνδεση ατομικών και κοινωνικώνσυνθηκών έντασης και τον έλεγχο της πορείας τους Συμμετείχαν 363 εκπαιδευτικοίδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απο τα περισσότερα γεωγραφικά διαμερίσματα της Ελλάδας Κάθεεκπαιδευτικός εφοδιάστηκε με ανώνυμο ερωτηματολόγιο, που αφορούσε τη συλλογή πληροφοριών(δημογραφικών στοιχείων, πηγών επαγγελματικού στρες εκπαιδευτικών γενικής υγείας, εστίαςέλεγχου, αυτο-εκτιμησης, επίπεδων συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης εκπαιδευτικών,αντιμετώπισης, συναισθηματικής ενσυναισθησης, εκτίμησης κοινωνικής αναπροσαρμογής καιπροσωπικότητας) Τα αποτελέσματα αφορούν 1) τον εντοπισμό των αντιλαμβανόμενων πηγώνεπαγγελματικού στρες των εκπαιδευτικών και τη διαβάθμιση τους ως προς τη συχνότητα εμφάνισηςκαι τη σοβαρότητα, 2) τις διάφορες ανάμεσα στα δυο φυλά στο επαγγελματικό στρες, 3) τα ατομικάχαρακτηριστικά και τις κοινωνικές συνθήκες ως παράγ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present study was to examine the course of factors considered asinterpretative of emotional professional stress of teachers based on the connection of individual andsocial conditions of stress Participants were 363 secondary education teachers (High school andLyceum) from almost all the major geographic regions of Greece Each participant completedanonymously a set of questionnaires assessing the following variables demographic data, sources ofteachers' professional stress, general health locus of control, self esteem, professional burnout,coping mechanisms emotional empathy, critical life events and personality characteristicsMajor findings concern the following 1) a detailed account of perceived sources ofprofessional stress as to their frequency and intensity, 2) differences between males and females asto the frequency and intensity levels of professional stress, 3) individual characteristics and socialconditions, as predictive factors for burnout syndrome, 4) connecti ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/23716
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/23716
ND
23716
Εναλλακτικός τίτλος
Sources of teachers' professional emotional burden and coping: connection of individual and social stressors
Συγγραφέας
Μούζουρα, Ελένη του Ιωάννης
Ημερομηνία
2005
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Στογιαννίδου Αριάδνη
Δεληγιάννη Βασιλική
Συγκολλίτου Ευθυμία
Παπαδοπούλου Δήμητρα
Κωσταρίδου-Ευκλείδη Αναστασία
Μαρκούλης Διομήδης
Κιοσέογλου Γρηγόρης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Λέξεις-κλειδιά
Στρες, Επαγγελματικό; Εκπαιδευτικοί, Επαγγελματικό στρες; Σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης; Εκπαιδευτικοί, Σύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης; Εκπαιδευτικοί, Πηγές στρες; Αντιμετώπιση; Ατομικές και κοινωνικές πηγές έντασης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xiii, 257 σ., εικ., πιν., ευρ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)