Αυτοαντίληψη, συναισθηματική κατάσταση και επαγγελματικές προσδοκίες των παιδιών των ιρακινών προσφύγων και μεταναστών που φοιτούν στο ελληνικό δημοτικό σχολείο

Περίληψη

Η χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες, έχει δεχτεί μεγάλο αριθμό προσφύγων και μεταναστών. Η ελληνική κοινωνία προσπαθεί να εντάξει στα όριά της, ετερόκλητες ομάδες πληθυσμού, παλεύοντας ανάμεσα στην ξενοφοβία και τις συλλογικές μνήμες προσφυγιάς και μετανάστευσης που η ίδια έχει στην ιστορία της. Για να το επιτύχει αυτό θα πρέπει κατ αρχήν να «γνωρίσει» ποιοι είναι αυτοί οι «άλλοι», πως ζουν ανάμεσά μας, τι προσδοκούν, πως βλέπουν τη ζωή τους μαζί μας. Σκοπός της έρευνας είναι η μελέτη της ψυχολογικής εικόνας των παιδιών των Ιρακινών πολιτικών προσφύγων και μεταναστών, που φοιτούν στο ελληνικό δημοτικό σχολείο. Συνιστώσες αυτής της ψυχολογικής εικόνας είναι η αυτοαντίληψη, η συναισθηματική τους κατάσταση καθώς και οι επαγγελματικές προσδοκίες που έχουν για το μέλλον τους στην Ελλάδα. Στην εισαγωγή παρουσιάζεται η εικόνα της μεταναστευτικής κινητικότητας και γίνεται η σύνδεση της με τη συστημική θεώρηση. Στο δεύτερο μέρος, αρχικά αναλύεται η έννοια της αυτοαντίληψης. Ο όρος περιέχει τις ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The last decades the Greek society has accepted a great number of refugees and migrants from almost all over the world. Trying to avoid xenophobia and at the same time to respect Greeks own history, our society has to know and recognize these new citizens. The focus point of this research is to study the psychological profile of Iraqi children (8 - 12 y. old), who are involved into the Greek educational system. Systemic theory is the theoretical basis of this research. According to this, we analyze the self-concept, the emotional situation and the vocational expectations of the Iraqi children. Our outcomes are in accordance with others witch examine the same aspects of acculturation in countries which have accepted migrants and refugees.

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/22980
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/22980
ND
22980
Εναλλακτικός τίτλος
Self conscept, emotional situation and vocational expectations of the iraqi refugee and migran children who attend the greek elementary school
Συγγραφέας
Βουλγαρίδου, Μαρία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2008
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Εξεταστική επιτροπή
Μαλικιώση - Λοΐζου Μαρία
Σιδέρη Α.
Βισνιάδου Σ.
Κούρτη Ε.
Χρυσαφίδης Κ.
Ανδρούσου Α.
Ασκούνη Α.
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Αυτοαντίληψη; Κατάθλιψη; Παιδιά, Προσδοκίες; Μετανάστευση; Ενδο-ομάδα; Σύστημα; Διαπολιτισμός; Επιπολιτισμός; Σύστημα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
194 σ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)