Κοινότητες Αιγύπτιων και Σουδανών μουσουλμάνων μεταναστών / στριών και προσφύγων στην Αθήνα: μορφές εκπαίδευσης και ενδυνάμωση ταυτότητας των παιδιών τους

Περίληψη

Οι μετανάστες/στριες και οι πρόσφυγες, είναι οι άνθρωποι που βιώνουν σε υπέρτατο βαθμό το αίσθημα του «ξεριζωμού», της ανασφάλειας και της ανεπιθύμητης παρουσίας τους, σε όποια χώρα καταφύγουν. Δεν αποτελούν εξαίρεση οι μετανάστες/στριες και οι πρόσφυγες στην Ελλάδα. Η παρούσα διδακτορική διατριβή, ερευνά τις κοινωνικές και πολιτισμικές συνθήκες των κοινοτήτων των Αιγύπτιων και Σουδανών, που ζουν και μεγαλώνουν τα παιδιά τους, ισορροπώντας ανάμεσα στην αραβική παράδοση των οικογενειών, τη θρησκεία του Ισλάμ και την ελληνική κοινωνία. Πλησιάζοντας τις κοινότητες των μεταναστών/στριών και προσφύγων, γίνεται προσπάθεια να αναδυθούν οι κοινές πορείες, οι εμπειρίες και οι προσδοκίες των μελών τους, καθώς και να μελετηθεί η δυνατότητα ενταξιακής πορείας των παιδιών τους μέσα από μορφές διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Αυτά τα παιδιά, όπως και όλα τα παιδιά άλλωστε, χρειάζονται από τις δομές του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, ενδυνάμωση να διαχειριστούν τις πολλαπλές ταυτότητες που φέρουν κα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Immigrants and refugees are the ones that experience in the highest possible level of being forced to move away from their homeland, living in insecurity, and suffering from not being welcomed by the dominant social groups of the host countries. Immigrants and refugees in Greece are not an exception. This doctoral dissertation investigates from on hand the socio-cultural aspects of Egyptian and Sudanese communities, and from the other hand, the context in which their children are being raised, balancing among their cultural tradition, Islam religion, and Greek society. Approaching immigrant and refugee communities, we try to highlight the common perspectives of those two socio-cultural statuses, the experiences and expectations of the member of those immigrant communities as well as the establishment of inclusive teaching interventions for the students of immigrants within the context of multicultural education. All children, among them immigrant children, need to be supported by the G ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/34619
ND
34619
Εναλλακτικός τίτλος
Egyptian and Sudanese Muslim immigrants and refugees communities in Athens: education perspectives and the empowerment of children’s identity
Συγγραφέας
Σορώτου, Φλώρα Μιχαήλ
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Τσιάκαλος Γεώργιος
Ζιάκκα Αγγελική
Μαρβάκης Αθανάσιος
Κογκίδου Δήμητρα
Τρέσσου Ευαγγελία
Μητακίδου Χριστοδούλα
Ζάχος Δημήτριος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Κοινωνιολογία
Λέξεις-κλειδιά
Αίγυπτος; Σουδάν; Μετανάστες / στριες; Πρόσφυγες; Μουσουλμανικές κοινότητες; Αλλοδαποί μαθητές; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Ενδυνάμωση ταυτότητας; Αλλοδαπές μαθήτριες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
342 σ.