Οι φόβοι των μαθητών του δημοτικού σχολείου και οι επιπτώσεις στις διαπροσωπικές σχέσεις και στην αναγνωστική τους ικανότητα

Περίληψη

Στόχος της έρευνας αυτής είναι να εξετάσει τους φόβους των παιδιών της σχολικής ηλικίας στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, διερευνάται η ποιότητα των παιδικών φόβων όπως τους αναφέρουν οι ίδιοι οι μαθητές του δημοτικού σχολείου από όλη την Ελλάδα. Ακόμη εξετάζονται οι διαφοροποιήσεις αυτών των φόβων σε σχέση με το φύλο και με την ηλικία των παιδιών, καθώς και το αν οι φόβοι αυτοί επηρεάζουν την κοινωνική αποδοχή και εμβέλεια των παιδιών στη σχολική τάξη. Τέλος, εξετάζεται αν οι φόβοι επηρεάζουν τα παιδιά της Γ΄ και Δ΄ τάξης στην αναγνωστική τους ικανότητα. Τρεις χιλιάδες διακόσιοι είκοσι (3220) μαθητές ηλικίας 7-12 ετών κατέγραψαν τους φόβους τους στο Ερωτηματολόγιο Αυτοαξιολόγησης Φόβων Για Παιδιά (Fear Survey Schedule for Children, FSSC-GR). Εκατόν έντεκα από αυτούς μετείχαν στο σχηματισμό κοινωνιογράμματος στις τάξεις τους, και εξήντα συμπλήρωσαν το τεστ αναγνωστικής ικανότητας Τάφα. Από την καταγραφή των φόβων των παιδιών προέκυψε ένα μοντέλο έξι παραγόντων: (α) "φόβος του κινδύνου και ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this research is to examine the fears of school age children in Greece. In particular, the quality of children’s fears is investigated, as they are reported by the elementary school children themselves from all over Greece. Also, the differentiations of these fears are examined in relation to the children’s gender and age, as well as whether these fears influence the children’s social acceptance and scope in the classroom. Finally, we examine whether the fears have an impact on third- and fourth-grade students’ reading ability. Three thousand two hundred and twenty (3220) students between the ages of 7 and 12 years recorded their fears in Fear Survey Schedule for Children, Fssc-Gr. One hundred and eleven of them participated in the construction of the social-dynamics diagram in their classes and sixty of them completed the Tafa Reading Ability Test. A model of six fear factors resulted from the children’s records: a) fear of danger and death, b) fear for the unknown, c) ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/21480
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/21480
ND
21480
Εναλλακτικός τίτλος
The fears of elementary school students and their consequences on their interpersonal relationships and reading ability
Συγγραφέας
Παρασκευόπουλος, Θεόδωρος (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2003
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Κολιάδης Εμμανουήλ
Τσιπλητάρης Αθανάσιος
Πολυχρονοπούλου Σταυρούλα
Δράκος Γεώργιος
Σαλβάρας Ιωάννης
Μέλλον Ρόμπερτ
Γαλανάκη Ευαγγελία
Λέξεις-κλειδιά
Φόβος; Ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης φόβων; Αναγνωστική ικανότητα; Κοινωνιομετρική θέση; Κοινωνική εμβέλεια; Φύλο; Ηλικία; ΑΜΕΑ; Διαπολιτισμική προσέγγιση; Συναισθήματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
335 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)