Η ΑΥΤΟΑΝΤΙΛΗΨΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Περίληψη

Η ΕΡΕΥΝΑ ΑΥΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΕ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΒΑΣΙΚΟΥ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟΥ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ Η ΕΡΕΥΝΑ ΑΥΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΤΟ ΦΥΛΟ, ΤΗ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΗΛΙΚΙΑ, ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣΤΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ. ΤΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΗΤΑΝ 503 ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Β' ΚΑΙ ΣΤ' ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΗΜΙΑΣΤΙΚΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΤΟΥ ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ. Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΓΙΝΕ ΜΕ ΤΥΧΑΙΑ ΔΙΑΣΤΡΩΜΑΤΙΚΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑ. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ Η ΚΛΙΜΑΚΑ PIERS-HARRIS (1969) ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ. ΔΙΑΠΙΣΤΩΘΗΚΑΝ ΤΑ ΕΞΗΣ ΚΥΡΙΟΤΕΡΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ: 1. ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΤΙΚΗ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE MAIN PURPOSE OF THIS STUDY WAS TO FIND WHETHER THERE EXISTS A POSITIVE RELATIONSHIP BETWEEN SELF-CONCEPT AND READING ABILITY OF PRIMARY SCHOOL CHILDREN. IN ADDITION THIS STUDY WANTED TO DETERMINE THE RELATIONSHIP OF SELF-CONCEPT AND READING ABILITY TO THE STUDENT'S CHRONOLOGICAL AGE, HIS SEX, HIS BIRTH ORDERAND HIS FAMILY'S SOCIO-ECONOMIC LEVEL. THE SAMPLE OF THE STUDY CONSISTED OF 503 SECOND AND SIXTH GRADE PRIMARY SCHOOL CHILDREN FROM THE CITY AND SUBURBS OFATHENS. THE PIERS-HARRIS (1969) SELF-CONCEPT SCALE WAS USED IN ORDER TO MEASURE THE CONSTRUCT OF SELF-CONCEPT. FOR THE MEASUREMENT OF THE STUDENT'S READINGABILITY IT WAS USED A SELF-MADE READING ACHIEVEMENT TEST UNIQUE FOR EACH GRADE LEVEL. THE FOLLOWING FINDINGS WERE FOUND: 1. THERE WAS FOUND A POSITIVE RELATIONSHIP BETWEEN THE STUDENT'S SELF-CONCEPT AND HIS READING ABILITY IN BOTH SCHOOL GRADES. 2. A POSITIVE RELATIONSHIP WAS FOUND BETWEEN THE STUDENT'S SOCIO-ECONOMIC LEVEL AND HIS READING ABILITY IN BOTH GRADES. ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/3470
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/3470
Εναλλακτικός τίτλος
THE RELATIONSHIP BETWEEN SELF-CONCEPT AND READING ABILITY OF PRIMARY SCHOOL CHILDREN
Συγγραφέας
ΧΑΤΖΗΘΕΟΛΟΓΟΥ, ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Ημερομηνία
1994
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
ΚΟΛΙΑΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΠΑΠΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
ΒΟΣΝΙΑΔΟΥ ΣΤΕΛΛΑ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ
ΦΛΟΥΡΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΤΣΙΠΛΗΤΑΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
Λέξεις-κλειδιά
ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ; Αναγνωστική ικανότητα; ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΑΥΤΟΑΝΤΙΛΗΨΗ; Αυτοαντίληψη; ΑΥΤΟΕΙΚΟΝΑ; ΒΑΣΙΚΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ; ΘΕΤΙΚΗ ΑΥΤΟΑΝΤΙΛΗΨΗ; ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά