Εφαρμογή της δέσμης κινητικής αξιολόγησης "movement assessment battery for children" σε μαθητές ηλικίας 9-12 ετών δημοτικών σχολείων της Ελλάδας

Περίληψη

Το φαινόμενο της κινητικής αδεξιότητας (ΚΑ) έχει αναγνωριστεί εδώ και πολλά χρόνια σαν μια από τις πιο συχνές αναπτυξιακές δυσλειτουργίες κατά την παιδική ηλικία. Σύμφωνα με τον Wall (1982), παιδιά με κινητική αδεξιότητα είναι αυτά, που χωρίς γνωστά νευρολογικά προβλήματα, αποτυγχάνουν να εκτελέσουν ανάλογες με το περιβάλλον στο οποίο ζουν κινητικές δεξιότητες με αποδεκτή απόδοση. Το 1994, η Αμερικάνικη Ψυχιατρική Ένωση (DSM-IV, 1994) αναγνώρισε την κινητική αδεξιότητα σαν ξεχωριστή κινητική δυσλειτουργία και την ονόμασε "Αναπτυξιακή Δυσλειτουργία της Συναρμογής" (ΑΔΣ), όρος που έχει υιοθετηθεί και χρησιμοποιείται από όλους όσους ασχολούνται με το φαινόμενο αυτό. Το ενδιαφέρον για το φαινόμενο της Αναπτυξιακής Δυσλειτουργίας της Συναρμογής που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια σε χώρες της Ευρώπης (Σουηδία, Δανία, Ιταλία), αλλά και της Ασίας (Ιαπωνία, Κίνα), είναι μεγάλο και αρκετές είναι οι έρευνες που πραγματοποιούνται (Crawford, Wilson & Dewey, 2001; Chow & Henderson, 2003). Οι έρευν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Motor clumsiness refers to movement difficulties that do not stem from any neurological, cognitive or anatomical pathological cause, and has been recognized as one of the most common developmental dysfunction during childhood. In 1994 the American Psychiatric Association (DSM-IV, 1994) recognized motor clumsiness as a distinctive motor dysfunction and named it “Developmental Coordination Disorder” (DCD), a term that has been adopted by the majority of the scientists. The Movement Assessment Battery for Children (MABC, Henderson & Sugden, 1992) is currently the most widely used standardized measurement for the identification of children with DCD (Crawford, Wilson & Dewey, 2001; Chow & Henderson, 2003; Geuze et al., 2001a). The MABC was developed to serve two main purposes. First, the test can have a diagnostic function in offering a detailed picture of the child's motor weaknesses and strengths. Second, is reported to be sufficiently reliable and valid to use in evaluating the efficacy ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/17151
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/17151
Εναλλακτικός τίτλος
Application of the <> on greek elementary school students 9-12 years old
Συγγραφέας
Ελληνούδης, Θεόδωρος Πασχάλης
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΔΠΘ). Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Εξεταστική επιτροπή
Κουρτέσης Θωμάς
Μαυρομάτης Γεώργιος
Κουτσούκη Δήμητρα
Ταξιλδάρης Κυριάκος
Μιχαλοπούλου Μαρία
Αγγελούσης Νικόλαος
Δερρή Βασιλική
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική & Επιστήμες Υγείας
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά
Κινητική αδεξιότητα; Δημοτικό σχολείο; Κινητικές δυσκολίες
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
183 σ., εικ.