Διδακτική επεξεργασία εμποδίων για την εννοιολογική περιοχή της θερμότητας

Περίληψη

Οι διδακτικές παρεμβάσεις που έχουν εντοπιστεί στη διεθνή βιβλιογραφία και λαμβάνουν υπόψη στη συγκρότησή τους τις αντιλήψεις των μαθητών για την εννοιολογική περιοχή της θερμότητας, περιορίζονται σε μια περισσότερο σημειακή αντιμετώπιση των αντιλήψεων των μαθητών. Δεν επεξεργάζονται δηλαδή τα εμπόδια που τις υποβαστάζουν και που αποτελούν το «σκληρό πυρήνα» των αντιλήψεων. Η παρούσα διατριβή αποσκοπεί στη διδακτική επεξεργασία των εμποδίων των μαθητών στην εννοιολογική περιοχή της θερμότητας. Ειδικότερα, επιδιώκει τον εντοπισμό των εμποδίων των μαθητών στην εννοιολογική περιοχή της θερμότητας, τη συγκρότηση προγράμματος μαθημάτων για τη διδακτική επεξεργασία αυτών των εμποδίων και την αποτίμηση της αποτελεσματικότητας του προγράμματος μαθημάτων στην ΣΤ΄ τάξη του δημοτικού σχολείου. Τα πορίσματα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση των ερευνών που αφορούν στις αντιλήψεις των μαθητών για την εννοιολογική περιοχή της θερμότητας σε συνδυασμό με τα ευρήματα εμπειρικής έρευνας με μαθητές του δημ ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15438
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15438
Εναλλακτικός τίτλος
Dealing with obstacles regarding heat and temperature
Συγγραφέας
Σκουμιός, Μιχαήλ Νικόλαος
Ημερομηνία
2005
Ίδρυμα
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ). Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Χατζηνικήτα Βασιλεία
Κουλαϊδης Βασίλειος
Ραβάνης Κωνσταντίνος
Κουμαράς Παναγιώτης
Σταυρίδου Ελένη
Δημόπουλος Κωνσταντίνος
Μπαγάκης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
Διδακτική φυσικών επιστημών; Εμπόδια μαθητών; Θερμότητα; Θερμοκρασία; Εννοιολογική αλλαγή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
2 τ. (688 σ. ; 247 σ.), εικ.