Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης για τη διαχείριση στερεών αποβλήτων

Περίληψη

Στην παρούσα ερευνητική εργασία αναπτύχθηκε ένα εκπαιδευτικό υλικό για τη διαχείριση των απορριμμάτων και εξετάστηκε η αποτελεσματικότητά του. Επίσης συντάχθηκε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο μετρά τις γνώσεις και τις στάσεις των μαθητών του Γυμνασίου και του Λυκείου για το θέμα των απορριμμάτων. Το ερωτηματολόγιο συμπληρώθηκε δύο φορές από μαθητές για να αξιολογηθούν οι ερωτήσεις. Η αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού υλικού των απορριμμάτων εξετάσθηκε με τη μέθοδο του προελέγχου και μεταελέγχου με τη χρήση πειραματικής ομάδας και ομάδας ελέγχου. Το εκπαιδευτικό υλικό εφαρμόστηκε ως πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε Γυμνάσια (Ν=64), Λύκεια (Ν=83) και σε ΤΕΕ (Ν=10). Η διδακτική παρέμβαση βελτίωσε τις γνώσεις των μαθητών σε θέματα διαχείρισης των απορριμμάτων. Αντίστοιχη βελτίωση δεν παρατηρήθηκε στις στάσεις των μαθητών. Εφαρμόστηκε το εκπαιδευτικό υλικό των απορριμμάτων στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης σε μαθητές Γυμνασίου (Ν=51). Η διδακτική παρέμβαση βελτίωσε τις γνώσεις και τις ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In this study, original educational material has been prepared for the use in secondary schools concerning the waste management. It has been applied at schools in order to examine its effectiveness. Also, a questionnaire has been prepared about waste management. The questionnaire measures students’ knowledge and attitudes about waste management. The questionnaire was filled by students twice in order to increase its reliability and validity. The effectiveness of the educational material of waste management was examined with the method of pretest and posttest with experimental and control group. The educational material was implemented as environmental education programme in Gymnasiums (N=64), Lyceums (N=83) and Technical Lyceum (N=10). The educational material helped students to improve their knowledge for the management of garbage. Similar improvement was not observed in attitudes of students. The educational material for waste management was also implemented within the frame of “supp ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/15206
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/15206
Εναλλακτικός τίτλος
Development, implementation and evaluation of environmental educational programme on waste management
Συγγραφέας
Παπαδόπουλος, Δημήτριος
Ημερομηνία
2005
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας
Εξεταστική επιτροπή
Σκούλλος Μιχαήλ
Τζουγκράκη Χρύσα
Νικολέλης Δημήτρης
Φλογαΐτη Ευγενία
Αριανούτσου-Φαραγγιτάκη Μαργαρίτα
Βαλαβανίδης Αθανάσιος
Δασενάκης Εμμανουήλ
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Χημεία
Λέξεις-κλειδιά
Αξιολόγηση; Περιβαλλοντική εκπαίδευση; Διαχείριση στερεών αποβλήτων; Γνώσεις; Στάσεις; Ανάπτυξη; Εφαρμογή
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
641 σ., εικ.