Πειραματικές μέθοδοι στην αντικειμενοστρεφή τεχνολογία λογισμικού και στις ευέλικτες προγραμματιστικές πρακτικές

Περίληψη

Η εφαρμογή της πειραματικής έρευνας για την εμπειρική αξιολόγηση, αποτίμηση και βελτίωση των δύο επίκαιρων και σημαντικών ερευνητικών πεδίων, της αντικειμενο-στρεφούς τεχνολογίας και των ευέλικτων μεθόδων, αποτέλεσε το σκοπό της διατρι-βής. Στην αντικειμενοστρεφή τεχνολογία οι στόχοι της έρευνας ήταν η διερεύνηση της δυνατότητας αξιολόγησης της ποιότητας εναλλακτικών αντικειμενοστρεφών σχε-δίων και η διερεύνηση της δυνατότητας διδασκαλίας της γλώσσας μοντελοποίησης UML μέσω της Ανοικτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΑεξΑΕ). Για την επίτευ-ξη αυτών των στόχων οργανώσαμε και εκτελέσαμε δύο ελεγχόμενα πειράματα. Στο πρώτο πείραμα έγινε η σύγκριση δύο εναλλακτικών σχεδιαστικών δομών, μιας κατα-νεμημένης έναντι μιας συγκεντρωτικής. Τα αποτελέσματα του πειράματος έδειξαν ότι η κατανεμημένη δομή σχεδίου παρουσίασε μεγαλύτερο βαθμό ορθότητας, καλύτερη επεκτασιμότητα και σχεδιαστική σταθερότητα από ότι η συγκεντρωτική δομή σχεδί-ου. Στο δεύτερο πείραμα έγινε η σύγκριση ενός περιβάλλοντος ΑεξΑΕ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The application of experimental methods for empirical evaluation in object oriented technology and in agile methods constituted the main objective of this dissertation. In the context of object orientation the aim of this dissertation was to research the possi-bility of evaluation of the quality of alternative object oriented designs. Furthermore, another objective in the context of object orientation was to carry out research in the possibility of teaching UML through an Open and Distant Learning Environment. In order to achieve these objectives we organized and executed two controlled experi-ments. The first experiment addressed the issue of alternative design structures, a re-sponsibility-driven (distributed) approach versus a mainframe or control-oriented ap-proach. The results have indicated that the responsibility-driven design due to its de-localised structure, exhibited higher correctness, better extensibility, and design stabil-ity, than the mainframe design. The second experi ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14633
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14633
Εναλλακτικός τίτλος
Experimentation methods in object oriented technology and in agile programming practices
Συγγραφέας
Σφέτσος, Παναγιώτης Δημήτριος
Ημερομηνία
2007
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Πληροφορικής
Εξεταστική επιτροπή
Σταμέλος Ιωάννης
Βλαχάβας Ιωάννης
Μανωλόπουλος Ιωάννης
Καρανίκας Κωνσταντίνος
Σπινέλλης Διομήδης
Αγγελής Ελευθέριος
Καμέας Αχιλλέας
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής
Λέξεις-κλειδιά
Πειραματικές μέθοδοι; Ελεγχόμενα πειράματα; Αντικειμενοστρεφής τεχνολογία; Ευέλικτες μέθοδοι; Ακραίος προγραμματισμός; Έρευνα πεδίου; Βιβλιογραφική έρευνα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
266 σ., εικ.