Αρχές σχεδιασμού και κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικών λογισμικών για την αυτομάθηση της νέας ελληνικής ως ξένης γλώσσας

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διατριβής είναι o προσδιορισμός των σχεδιαστικών αρχών και η πρόταση μιας τυπολογίας κριτηρίων αξιολόγησης των σύγχρονων εκπαιδευτικών λογισμικών που απευθύνονται σε ενήλικες σπουδαστές και καλύπτουν τις ιδιότυπες ανάγκες της αυτομάθησης (self-learning) στην ξένη γλώσσα (ΞΓ). Αφετηρία για το όλο εγχείρημα αποτέλεσε η διαπίστωση ότι η δημιουργία τέτοιων περιβαλλόντων μάθησης συνιστά αναγκαιότητα για τις λιγότερο ομιλούμενες γλώσσες, όπως η ΝΕ, δεδομένου ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η δυνατότητα επαφής με τη γλώσσα-στόχο και συστηματικής εκμάθησής της περιορίζεται (και ενδεχομένως να εξαντλείται) μέσω της πρόσβασης στα περιβάλλοντα αυτά. Οι παραπάνω λόγοι σε συνδυασμό με την ισχνή παρουσία τέτοιου είδους συστημάτων τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά επέτειναν την ανάγκη διερεύνησης αυτού του πεδίου.
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14129
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14129
Εναλλακτικός τίτλος
Design principles and evaluation criteria of educational software for self-learning Greek as a foreign language
Συγγραφέας
Χαραλαμποπούλου, Ευφροσύνη
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλολογίας. Τομέας Γλωσσολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Καραγιάννης Γεώργιος
Παπαευθυμίου-Λύτρα Σοφία
Χαραλαμπάκης Χριστόφορος
Μικρός Γεώργιος
Ιακώβου Μαρία
Μαρκόπουλος Γεώργιος
Μπέλλα Σπυριδούλα
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Επιστήμες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών & Πληροφορικής
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Υπολογιστής Αυτομάθησης Ξένης Γλώσσας; Αρχές σχεδιασμού εκπαιδευτικού λογισμικού; Κριτήρια αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού; Γλώσσες, Δεύτερη; Εκμάθηση ξένης γλώσσας; Αυτόνομος μαθητής; Ανδραγωγική; Μοντέλο σχεδιασμού λογισμικών αυτομάθησης ξένης γλώσσας; Μοντέλο αξιολόγησης λογισμικών αυτομάθησης ξένης γλώσσας
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
362 σ., εικ.