Κοινωνιομετρική θέση, κοινωνική συμπεριφορά, σχολική επίδοση και κοινωνικο-οικονομική προέλευση των παιδιών του δημοτικού σχολείου.

Περίληψη

Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΕΡΕΥΝΑ ΕΣΤΙΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΜΕΤΡΙΚΗΣ ΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΗΛΙΚΙΑΣ 8-9 ΕΤΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΡΕΥΝΑ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΔΟΣΗ, ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΤΟΥΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΛΟ ΤΟΥΣ.ΤΟ ΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ 160 ΠΑΙΔΙΩΝ ΕΠΙΛΕΧΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΤΥΧΑΙΑΣ ΚΑΤΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑΣ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ ΣΕ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ.Η ΚΟΙΝΩΝΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΗΚΕ ΜΕ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ, ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΜΕΤΡΙΚΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΙ.Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΣΥΜΜΑΘΗΤΕΣ (ΜΕ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ) ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ(ΜΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ).Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΡΕΥΝΗΤΗ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΕΝΩ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΚΑΘΟΡΙΣΤΗΚΕ ΒΑΣΕΙ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ.ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΤΕΔΕΙΞΑΝ ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THIS RESEARCH FOCUSES ON THE SIGNIFICANCE OF CHILDREN'S (AGED 8-9 YEARS) SOCIOMETRIC STATUS AND EXPLORES THE EXTENT THAT THE LATTER IS INFLUENCED BY THEIR SOCIAL BEHAVIOR,THEIR SCHOOL-ACHIEVEMENT, THEIR SOCIOECONOMIC LEVEL AND THEIR GENDER.A STRATIFIED SAMPLE OF 160 PUPILS WAS IDENTIFIED IN ACCORDANCE TO THE EDUCATIONAL AND OCCUPATIONAL LEVEL OF THEIR FAMILIES,IN COMBINATION WITH SELECTED CULTURAL PATTERNS.PUPIL'S SOCIOMETRIC STATUS WAS ESTABLISHED BY MEANS OF SOCIOMETRIC INTERVIEWS THAT EMPLOYED RATING SCALES AND NOMIMATIONS.THEIR SOCIAL BEHAVIOUR WAS EVALUATED BY CLASS PEERS THROUGH INDIVIDUAL INTERVIEWS AND THEIR TEACHERS, WHO WERE ASKED TO COMPLETE APPROPRIATE QUESTIONNAIRES.SCHOOL ACHIEVEMENT WAS TRACED IN LANGUAGE AND MATHEMATICS AND ITS CONTRIBUTION TO PUPILS SOCIOMETRIC STATUS WAS STUDIED.THE RESULTS MANIFESTED A STRONG RELATIONSHIP BETWEEN THE SOCIO-ECONOMIC LEVEL AND THE SOCIOMETRIC STATUS OF THE CHILDREN, THAT WAS FOUND TO BE DEPENDED OR THE PRESENCE OR ABSENCE OF SPECI ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/12246
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/12246
Εναλλακτικός τίτλος
Sociometric status, social behavior, school achievement and socio-economic origins of the pupils of the primary school.
Συγγραφέας
Κυριαζή, Ουρανία
Ημερομηνία
1998
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Κολιάδης Εμμανουήλ
Παρασκευόπουλος Ιωάννης
Πολυχρονοπούλου Σταρούλα
Αντωνοπούλου Χριστίνα
Δράκος Γεώργιος
Μάνος Κωνσταντίνος
Τσιπλητάρης Αθανάσιος
Λέξεις-κλειδιά
Κοινωνιομετρία; Θέση κοινωνιομετρική; Συμπεριφορά; Σχολικές επιδόσεις; Κοινωνικο-οικονομική προέλευση; Φύλο; Σχολεία; Σχολεία, Δημοτικά; Εκπαίδευση; Κοινωνικοποίηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
xi, 311 σελ. : εικ., πίνακες.