Παιδιά με χαμηλή επίδοση και παραπομπή σε διαγνωστικές υπηρεσίες: ακαδημαϊκοί και ψυχοκοινωνικοί παράγοντες

Περίληψη

Η μελέτη αυτή στοχεύει στη διερεύνηση παραγόντων που συνδέονται με την παραπομπή παιδιών που παρουσιάζουν σχολικές δυσκολίες σε ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες διάγνωσης. Ειδικότερα, στοχεύει στη μελέτη ακαδημαϊκών και ψυχοκοινωνικών παραγόντων οι οποίοι συνδέονται με τη διαδικασία αναζήτησης βοήθειας από γονείς και εκπαιδευτικούς. Χρησιμοποιεί το θεωρητικό πλαίσιο της ‘συστημικής προσέγγισης από κοινού’, σύμφωνα με το οποίο έμφαση δίνεται στο όχι τόσο στο καθεαυτό σύμπτωμα ή πρόβλημα που αντιμετωπίζει το παιδί, αλλά κυρίως τι θεωρούν ως πρόβλημα τα εμπλεκόμενα μέρη και ποιος είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνονται το πρόβλημα. Στην έρευνα συμμετείχαν δυο ομάδες παιδιών, τριανταένα παιδιά που παραπέμφθηκαν σε ιατροπαιδαγωγικές υπηρεσίες για αξιολόγηση των σχολικών τους δυσκολιών και τριαντανένα παιδιά που αντιμετώπιζαν, επίσης, δυσκολίες στο σχολείο, για τα οποία όμως δεν αναζητήθηκε ειδική διαγνωστική αξιολόγηση. Ανάμεσα στις δυο ομάδες έγινε σύγκριση όσον αφορά α) ακαδημαϊκούς και ψυ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of the present study is to investigate factors related to children’s referrals to psychodiagnostic centers due to low school achievement. More specific it aims at researching academic and psycho-social factors which may affect children’s referrals. In the context of the joint-systems approach, according to which the problems do not lie in the child but are part of the interactions between the systems where the child functions (family and school) emphasis is put not on the problem itself but on significant others’ perceptions of the problem. Sixty two elementary school students participated in the study, divided in two groups. The first group was comprised of children referred for assessment in two psychodiagnostic centers school failure as the major presenting problem (N=31). The second group consisted of an equal number of students as the first group, matched for class level, sex, and poor school performance, as identified by their classroom teachers (N=31). The two groups wer ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14076
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14076
Εναλλακτικός τίτλος
Children's referrals to diagnostic centers due to low achievement: academic and psychosocial factors
Συγγραφέας
Κουϊμτζή, Ελένη-Μαρία
Ημερομηνία
2006
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Στογιαννίδου Αριάδνη
Συγκολλίτου Ευθυμία
Λεοντάρη Αγγελική
Μαρκουλής Διομήδης
Δικαίου Μαρία
Σακαντάμη-Αγγελοπούλου Νικολέτα
Κιοσέογλου Γρηγόρης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά
Παραπομπή παιδιών; Χαμηλή επίδοση; Συστημική προσέγγιση; Γονεϊκή εμπλοκή; Μαθησιακές δυσκολίες; Φαινομενολογική μέθοδος; Συνεντεύξεις
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
403 σ., εικ.