Δυσκολίες γραπτού λόγου και προβλήματα συναισθήματος και συμπεριφοράς

Περίληψη

Η έρευνά μας επικεντρώνεται στη διερεύνηση πιθανών σχέσεων των δυσκολιών γραπτού λόγου και των Προβλημάτων Συναισθήματος και Συμπεριφοράς σε μαθητές Γ΄ και Δ΄ τάξης στην επαρχία Μυλοποτάμου του Ν. Ρεθύμνης. Συγκεκριμένα διερευνήθηκε η σύνδεση των δυσκολιών ανάγνωσης, αγοριών και κοριτσιών, με όλα τα επιμέρους και ευρέα εσωτερικευμένα - εξωτερικευμένα προβλήματα και με τα προβλήματα προσοχής και υπερκινητικότητας. Επίσης διερευνήθηκε η διαφοροποίηση των επιδόσεων στην ανάγνωση και την ορθογραφία ανάλογα με το είδος και τη σοβαρότητα των προβλημάτων συναισθήματος και συμπεριφοράς. Από την αξιολόγηση 318 μαθητών στην ανάγνωση, επιλέχθηκαν 80 μαθητές με δυσκολίες ανάγνωσης και 80 έμπειροι αναγνώστες. Στους γονείς και τους δασκάλους των μαθητών αυτών χορηγήθηκαν τα ερωτηματολόγια του Achenbach για την αξιολόγηση των προβλημάτων συναισθήματος και συμπεριφοράς και ελέγχθηκε η αξιοπιστία και ο βαθμός συμφωνίας των δύο αξιολογητών. Στο σχολικό πλαίσιο, τα συνολικά προβλήματα συμπε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Our research focuses on exploring possible links between literacy difficulties and Emotional and Behavioural Problems (EBP), regarding third and fourth grade students residing in the province of Mylopotamos, in the municipality of Rethimnon. To be more specific, this study examines the association between reading difficulties displayed by both boys and girls along with all the restricted and broad internalizing and externalizing syndromes and attention deficit hyperactivity problems. In addition, a survey was conducted to examine if there were differences in students’ reading and spelling performance depending on the type and severity of E.B.P. From the assessment of 318 students on reading, 80 students exhibiting difficulties in reading and another 80 high reading-achievers were selected. Achenbach questionnaires were given to the parents and the teachers of these students. The purpose of the questionnaires was to evaluate the E.B.P. and to examine the degree of consistency be ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/18758
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/18758
ND
18758
Εναλλακτικός τίτλος
Literacy difficulties and emotional and behavioural problems
Συγγραφέας
Βενιανάκη, Αικατερίνη (Πατρώνυμο: Μιχαήλ)
Ημερομηνία
2009
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Βαμβούκας Μιχαήλ
Σιδερίδης Γεώργιος
Βασιλάκη Ελένη
Παπαδογιαννάκης Νικόλαος
Καραπέτσας Αργύριος
Κουρκούτας Ηλίας
Σπαντιδάκης Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Δυσκολίες ανάγνωσης; Δυσκολίες ορθογραφίας; Προβλήματα συναισθήματος; Προβλήματα συμπεριφοράς; Εσωτερικευμένα προβλήματα; Εξωτερικευμένα προβλήματα; Σχολική διαρροή; Άγχος; Κατάθλιψη; Σωματικά παράπονα; Προβλήματα προσοχής; Προβλήματα υπερκινητικότητας; Επιθετική συμπεριφορά; Παραβατική συμπεριφορά; Νομός Ρεθύμνης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
406 σ., εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)