ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ

Περίληψη

ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ Η ΚΟΙΝΩΝΙΟΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (ΝΟΜΟΣ 309/76) ΩΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΚΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΞΕΛΙΞΗ. ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟ ΑΝΑΛΥΘΗΚΑΝ ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΡΑΠΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ 60 ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΚΑΙ ΕΚΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΣΟΑΣΤΙΚΗ (ΜΤ), ΤΗΝ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΤΑΞΗ (ΕΤ) ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ (ΠΕ). ΩΣ ΠΡΟΤΥΠΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ B. BERNSTEIN, D. LAWTON ΚΑΙ G. TURNER. Η ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΔΕΙΓΜΑΤΩΝ ΕΔΕΙΞΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΣΟΑΣΤΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ, ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΚΑΙ ΟΤΙ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ BERNSTEIN, ΤΟΥ "ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ", ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ. (ΠΕΡΙΚΟΠΗ)

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

THE AIM OF THIS RESEARCH IS TO INVESTIGATE THE SOCIOLINGUISTIC SITUATION IN THE GREEK SCHOOL AFTER THE INTRODUCTION OF "DIMOTIKI" (ACT 309/76) AS THE LANGUAGE OF INSTRUCTION AT ALL LEVELS OF EDUCATION AND ALSO THE IMPLICATIONS OF THISSOCIOLINGUISTIC SITUATION UPON THE EDUCATIONAL CAREER OF THE STUDENTS. FOR THIS PURPOSE SAMPLES OF WRITTEN AND ORAL LANGUAGE OF 60 GREEK SCHOOL CHILDREN (AGE 6 AND 12) FROM THE MIDDLE CLASS, WORKING CLASS AND REGIONAL AREAS WERE ANALYSED, USING SIMILAR STUDIES CARRIED OUT BY B. BERNSTEIN, D. LAWTON AND G. TURNER AS A MODEL. THE STATISTICAL ANALYSIS OF THE MEASURES OF THE LINGUISTIC SAMPLES OF THE GREEK LANGUAGE SHOWED LINGUISTIC DIFFERENCES BETWEEN THE LANGUAGE OF MIDDLE CLASS, WORKING CLASS AND REGIONAL AREAS SCHOOL CHILDREN AND BERNSTEIN'S CONCEPT OF "RESTRICTED" AND "ELABORATED CODE" CAN BE APPLIED TO THE GREEK LANGUAGE. (SHORTENED)
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/0051
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/0051
Εναλλακτικός τίτλος
SOCIAL CLASS LINGUISTIC DIFFERENCES AND SCHOOL ACHIVEMENTS
Συγγραφέας
ΜΠΑΣΛΗΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ
Ημερομηνία
1986
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας. Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
Εξεταστική επιτροπή
ΦΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗ ΑΝΝΑ
ΓΚΟΤΟΒΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ
ΝΟΥΤΣΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
ΗΛΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΤΣΙΝΟΡΕΜΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ,
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά
ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ; Γλώσσες; Διαφοροποίηση; Επαρχία; Εργατική τάξη; ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΜΕΝΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ; ΜΕΣΟΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ; ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά