Χρειαζόμαστε το Καθήκον Πρόληψης στην Ελλάδα;: μια ανάλυση των εμπειριών των εκπαιδευτικών στην οικοδόμηση ανθεκτικότητας έναντι της ριζοσπαστικοποίησης που σχετίζεται με τον ακροδεξιό εξτρεμισμό στα ελληνικά δημόσια σχολεία

Περίληψη

Τις τελευταίες δεκαετίες έχει λάβει χώρα μια διεθνής συζήτηση σχετικά με τον εξτρεμισμό που συνδέεται με την ακροδεξιά ιδεολογία και τον καλύτερο τρόπο αντιμετώπισης αυτού του ανησυχητικού φαινομένου, τόσο εντός όσο και εκτός των ακαδημαϊκών κοινοτήτων και των φορέων κυβερνητικής πολιτικής. Η ακαδημαϊκή κοινότητα παγκοσμίως εμβαθύνει στους μηχανισμούς της ριζοσπαστικοποίησης που χαρτογραφούν τις οδούς προς τις εξτρεμιστικές και τρομοκρατικές πράξεις. Ταυτόχρονα, για την οικοδόμηση ανθεκτικότητας έναντι του εξτρεμισμού που οδηγεί στην τρομοκρατία, πολλές χώρες θεσπίζουν εθνικές στρατηγικές που επικεντρώνονται στον τομέα της προ-εγκληματικότητας και στον ρόλο του δημόσιου τομέα. Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου ήταν η πρώτη που εισήγαγε μια από τις πιο σημαντικές ατζέντες κατά της ριζοσπαστικοποίησης, η οποία στοχεύει στον εντοπισμό ατόμων που κινδυνεύουν να διαπράξουν τρομοκρατικές πράξεις και στην παρέμβαση, γνωστή ως Στρατηγική Πρόληψης. Σε αντίθεση με το Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ελλά ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Recent decades have seen an international debate on extremism connected to right-wing ideology and how best to tackle this alarming phenomenon take place both within and outside academic communities and governmental policy bodies. Scholarship worldwide delves into the mechanisms of radicalisation that map the paths into extremist and terrorist acts. Concurrently, to build resilience against extremism that leads to terrorism, many countries enact national strategies focusing on the pre-crime sphere and the role of the public sector. The United Kingdom’s Government was the first to introduce one of the most influential counter-radicalisation agendas, which aims to identify people at risk of committing terrorist acts and intervene, known as the Prevent strategy. Unlike in the UΚ, in Greece, a solid legal framework regarding radicalisation and the engagement of the education sector in the prevention of extremism is absent. The conviction of Golden Dawn, an extreme right-wing political part ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60579
ND
60579
Εναλλακτικός τίτλος
Do we need Prevent duty in Greece?: an analysis of teachers’ experiences in building resilience against radicalisation related to right-wing extremism in Greek state schools
Συγγραφέας
Ηλία, Αγγελική (Πατρώνυμο: Ηλίας)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Birmingham City University. Faculty of Business, Law and Social Sciences (BLSS)
Εξεταστική επιτροπή
Breen Damian
Zempi Irene
Williams James
Awan Imran
Spiller Keith
Whiting Andrew
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Κοινωνιολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΝομική Επιστήμη ➨ Εγκληματολογία και Ποινικό δίκαιο - Ποινολογία
Λέξεις-κλειδιά
Ριζοσπαστικοποίηση; Ακροδεξιός εξτρεμισμός; Πρόληψη; Έλληνες/ίδες εκπαιδευτικοί; Σχολεία; Ανθεκτικότητα; Ενεργός πολιτειότητα; Ανθρώπινα δικαιώματα
Χώρα
Ηνωμένο Βασίλειο
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.