Η επίδραση δομημένης εκπαιδευτικής παρέμβασης στην ποιότητα ζωής, την κατάθλιψη, το άγχος και τις περιστομιακές επιπλοκές ασθενών με στομία

Περίληψη

Εισαγωγή: Η δημιουργία μιας στομίας από το πεπτικό ή το ουροποιητικό σύστημα, αν και συχνά κλινικά απαραίτητη, επιφέρει σημαντικές σωματικές, ψυχολογικές και κοινωνικές προκλήσεις στους ασθενείς, επηρεάζοντας αρνητικά την ποιότητα ζωής τους και αυξάνοντας τον κίνδυνο άγχους, κατάθλιψης και περιστομιακών επιπλοκών. Η παρεχόμενη εκπαίδευση και υποστήριξη κατά την κρίσιμη μετεγχειρητική περίοδο ενδέχεται να μην είναι πάντοτε επαρκής ή συστηματική. Σκοπός: Αξιολόγηση της επίδρασης μιας δομημένης, εκπαιδευτικής παρέμβασης, συνδυασμένης με νοσηλευτική παρακολούθηση της αυτό-φροντίδας, σε σύγκριση με τη συνήθη φροντίδα, στην ποιότητα ζωής, τα επίπεδα άγχους και κατάθλιψης και τη συχνότητα/σοβαρότητα των περιστομιακών επιπλοκών σε ασθενείς με νεοσύστατη στομία στην Ελλάδα. Υλικό – Μέθοδος: Διεξήχθη μια προοπτική, τυχαιοποιημένη, ελεγχόμενη μελέτη σε 100 ενήλικες ασθενείς με πρόσφατη στομία (κολοστομία, ειλεοστομία ή ουροστομία) που δημιουργήθηκε εντός των τελευταίων 30 ημερών. Οι συμμετέχοντες ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Background: Creation of an intestinal or urinary stoma, although often clinically necessary, poses significant physical, psychological, and social challenges for patients, negatively impacting their quality of life and increasing the risk of anxiety, depression, and peristomal complications. Patient education and support during the critical postoperative period may often be insufficient or unsystematic. Purpose: This study aimed to evaluate the effect of a structured, home-based educational intervention combined with nursing self-care monitoring compared to usual care on quality of life, anxiety, depression levels, and the frequency/severity of peristomal complications in patients with a new ostomy in Greece. Methods: A prospective, randomized, controlled study was conducted involving 100 adult patients with a newly created ostomy (colostomy, ileostomy, or urostomy) within the preceding 30 days. Participants, who were selected from a private healthcare provider's database, were randomi ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/60256
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60256
ND
60256
Εναλλακτικός τίτλος
The impact of a structured educational intervention on quality of life, depression, anxiety, and peristomal complications in patients with an ostomy
Συγγραφέας
Τζανή, Μαρία-Ευγενία (Πατρώνυμο: Δημήτριος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας. Τμήμα Νοσηλευτικής
Εξεταστική επιτροπή
Καλεμικεράκης Ιωάννης
Γκοβίνα Ουρανία
Κατσούλας Θεόδωρος
Καλοκαιρινού Αθηνά
Βασιλόπουλος Γεώργιος
Καμπά Ευρυδίκη
Δρακοπούλου Μαριάνα
Επιστημονικό πεδίο
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας ➨ Σύγχρονη και Εξειδικευμένη νοσηλευτική
Ιατρική και Επιστήμες ΥγείαςΕπιστήμες Υγείας ➨ Νοσηλευτική
Λέξεις-κλειδιά
Στομίες πεπτικού και ουροποιητικού; Δομημένο εκπαιδευτικό εργαλείο; Ποιότητα ζωής; Άγχος και κατάθλιψη; Περιστομιακές επιπλοκές; Αυτοφροντίδα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.