Η συνιασθηματική νοημοσύνη στα Παιδαγωγικά τμήματα Ελλάδας και Φινλανδίας: σχέσεις με την αυτο-αποτελεσματικότητα των φοιτητών και των κινήτρων τους για την επιλογή της διδασκαλικής καριέρας

Περίληψη

Στόχος της παρούσας διατριβής είναι η διερεύνηση της συναισθηματικής νοημοσύνης (ΣΝ) των φοιτητών των παιδαγωγικών τμημάτων σε σχέση με την αυτοαποτελεσματικότητα τους και τα κίνητρά τους για την επιλογή αυτής της καριέρας. Η παρούσα διατριβή επεκτείνει την εξερεύνηση της πολύπλευρης συναισθηματικής νοημοσύνης (ΣΝ) στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, εστιάζοντας στην ανάπτυξή της και στις διαπολιτισμικές διακυμάνσεις. Περιλαμβάνει τρεις διασυνδεδεμένες μελέτες που διεξήχθησαν στην Ελλάδα ή/και τη Φινλανδία, προσφέροντας μια ανάλυση της ΣΝ σε δύο εκπαιδευτικά πλαίσια. Η Μελέτη 1 επικεντρώθηκε στην ελληνική εκπαίδευση και εξέτασε τον αντίκτυπο μιας σύντομης παρέμβασης δύο εβδομάδων για τη ΣΝ των φοιτητών (N = 42), χρησιμοποιώντας μια μικτή μεθοδολογική προσέγγιση για την ανάλυση των δεδομένων. Η Μελέτη 2 διερεύνησε την ικανότητα και τα χαρακτηριστικά ΣΝ των φοιτητών χρησιμοποιώντας μια προσέγγιση με επίκεντρο τις μεταβλητές. Η Μελέτη 3 επικεντρώθηκε σε πρωτοετείς φοιτητές της φινλανδικής ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The aim of this dissertation is to explore the emotional intelligence (EI) of student-teachers in relation to their teacher self-efficacy and their motivations for choosing a teaching career. This dissertation expands the exploration of multifaceted emotional intelligence (EI) in teacher education, focusing on its development and cross-cultural variations. It comprises three interconnected studies conducted in Greece and/or Finland, offering an analysis of EI in two educational contexts. Study 1 focused on the Greek teacher education and examined the impact of a short two-week EI intervention among student teachers (N = 42), utilizing a mixed-method approach to analyse the data. Study 2 explored the ability and trait EI of student-teachers in relation to their teacher self-efficacy both in Greece and Finland (N = 199) using a variable-centered approach. Study 3 focused on beginning students in Finnish teacher education and used a person-centered approach to examine their EI levels and ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/60133
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60133
ND
60133
Εναλλακτικός τίτλος
Emotional Intelligence in teacher education programs in Greece and Finland: associations with teacher self-efficacy and motivations for choosing a teaching career
Συγγραφέας
Κυριαζοπούλου, Μυρτώ (Πατρώνυμο: Βασίλειος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
University of Jyvaskyla. Faculty of Education and Psychology
Εξεταστική επιτροπή
Metsäpelto Riitta - Leena
Varis Sotiria
Poikkeus Anna - Maija
Talvio Markus
Vähäsantanen Katja
Mertala Pekka
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Συναισθηματική νοημοσύνη; Αυτο-αποτελεσματικότητα; Εκπαίδευση εκπαιδευτικών
Χώρα
Φινλανδία
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.