Η συμβολή των νέων τεχνολογιών ηλεκτρονικής μάθησης στην ψηφιακή εξέλιξη σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή εξετάζει σε βάθος τη συμβολή των νέων τεχνολογιών ηλεκτρονικής μάθησης στον ψηφιακό μετασχηματισμό των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Με θεωρητική αφετηρία τη διεθνή βιβλιογραφία για την οργανωσιακή αλλαγή και τα σύγχρονα μοντέλα καινοτομίας, η διατριβή αξιοποιεί τόσο μελέτες περίπτωσης όσο και εμπειρική έρευνα, ώστε να καταγράψει πώς καινοτόμες τεχνολογίες, όπως η εικονική πραγματικότητα (VR), η STEAM εκπαίδευση, τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και ειδικά το ChatGPT, επηρεάζουν την εκπαιδευτική πράξη, την οργανωσιακή κουλτούρα και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Στο πλαίσιο αυτό, η εργασία αναλύει το θεωρητικό υπόβαθρο του ψηφιακού μετασχηματισμού, διερευνά τη διείσδυση των νέων τεχνολογιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση μέσω συστηματικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης (μεθοδολογία PRISMA) και καταγράφει εμπειρικά δεδομένα σχετικά με τις στάσεις, τις γνώσεις και τις δεξιότητες Ελλήνων διευθυντών/ ντριών σχολικών μονάδων. ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis examines in depth the contribution of new e-learning technologies to the digital transformation of primary schools in Greece. Taking as its theoretical starting point the international literature on organizational change and contemporary models of innovation, the thesis draws on both case studies and empirical research to document how innovative technologies such as virtual reality (VR), STEAM education, large language models (LLMs), and ChatGPT in particular, influence educational practice, organizational culture, and the professional development of teachers. In this context, the thesis analyzes the theoretical background of digital transformation, explores the penetration of new technologies in primary education through a systematic literature review (PRISMA methodology), and records empirical data on the attitudes, knowledge, and skills of Greek school principals. Special emphasis is placed on investigating the factors that facilitate or hinder the adoption of i ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/60229
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60229
ND
60229
Εναλλακτικός τίτλος
The contribution of new e-learning technologies to the digital development of primary education schools
Συγγραφέας
Καλογεράτος, Γεράσιμος (Πατρώνυμο: Οδυσσεύς)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Οικονομικών Επιστημών και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Πιερρακέας Χρήστος
Καμέας Αχιλλέας
Αντωνοπούλου Σωτηρία
Γιωτόπουλος Κωνσταντίνος
Χαλκιόπουλος Κωνσταντίνος
Παπαδόπουλος Δημήτριος
Μπακάλης Αριστείδης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
STEAM; Τεχνητή νοημοσύνη; ChatGPT; Μέθοδος PRISMA; Ψηφιακός μετασχηματισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)