Ο γεωγραφικός γραμματισμός σε θέματα που αφορούν την ευρωπαϊκή ταυτότητα και πολιτιστική κληρονομιά με χρήση Νέων Τεχνολογιών

Περίληψη

Οι σύγχρονες ευρωπαϊκές κοινωνίες αποτελούν πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα, με πολιτισμική ετερογένεια και πολυφωνία, με τις ταυτότητες στον χώρο της Ευρώπης να (ανα)διαμορφώνονται μέσω της πολιτιστικής αλληλεπίδρασης. Οι αναπαραστάσεις για την ευρωπαϊκή ταυτότητα και κληρονομιά διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση συμπεριληπτικών ή μη κοινωνιών, καθώς μπορεί να αναπαράγουν ή να προκαλούν κυρίαρχες σχέσεις εξουσίας, κυριαρχίας και ανωτερότητας/κατωτερότητας. Για αυτόν τον λόγο, η προσέγγιση των εν λόγω εννοιών πρέπει να γίνεται με κριτικό τρόπο. Οι αναπαραστάσεις που εκφράζουν οι εκπαιδευτικοί στο πλαίσιο της εκπαίδευσης (συν)διαμορφώνουν τις αντίστοιχες αναπαραστάσεις των μαθητών/μαθητριών, συμβάλλοντας στη συγκρότηση των μελλοντικών πολιτών. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι: (1) να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο μελλοντικοί/ές δάσκαλοι/δασκάλες στην Ελλάδα διαμορφώνουν αναπαραστάσεις σχετικά με έννοιες της ευρωπαϊκής πολιτιστικής ταυτότητας και κληρονομιάς μέσα από τον λόγο ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Modern European societies constitute multicultural environments characterized by cultural heterogeneity and plurality, with identities being (re)shaped through cultural interaction. Representations of European identity and heritage play a significant role in forming inclusive or non-inclusive societies, as they can either reproduce or challenge dominant relations of power, dominance, and superiority/inferiority. In this context, approaching these concepts requires a critical perspective. The representations constructed by educators co-shape corresponding representations of their students — future citizens — within the educational context. The aim of this research is (1) to investigate how pre-service primary school teachers in Greece construct representations related to European cultural identity and heritage through the discourse they produce in the context of using New Technologies, in particular through the Serious Game Eurocraft and through contexts that expand upon it; (2) to iden ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/60062
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60062
ND
60062
Εναλλακτικός τίτλος
Geographic literacy on issues concerning European cultural identity and heritage through the use of Νew Τechnologies
Συγγραφέας
Καρατζά, Αθηνά (Πατρώνυμο: Σωκράτης)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Γαλάνη Αποστολία
Μαυρομμάτη Ειρήνη
Μαυρομμάτης Γεώργιος
Ρόκκα Αγγελική
Μαυρικάκη Ευαγγελία
Σκορδούλης Κωνσταντίνος
Κουτρομάνος Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Ευρωπαϊκή πολιτιστική ταυτότητα; Ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά; Γεωγραφικός γραμματισμός; «Ευρωπαίος Άλλος»; Κριτική ανάλυση λόγου; Συστημική λειτουργική γραμματική; Αναπαραστάσεις; Διαπολιτισμικότητα; Εκπαίδευση; Νέες τεχνολογίες; Σοβαρά παιχνίδια; Eurocraft
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)