Περίληψη
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από αυτή την ερευνητική προσπάθεια εμφανίζονται σύμφωνα με τα θεωρητκά δεδομένα της διεθνούς βιβλιογραφίας. Η ανάγκη για άσκηση συμβουλευτικής και πρώιμης παρέμβασης στην οικογένεια βαρήκοου/ κωφού παιδιού είναι επιτακτική. Τα προβλήματα ενδοοικογενειακοά, εξωοικογενειακά, κοινωνικά και οικονομικά της οικογένειας που απορρέουν από την ύπαρξη του βαρήκοου/ κωφού παιδιού εμφανίζονται από τη στιγμή της διάγνωσης του προβλήματος και συνεχίζονται. Για την αντιμετώπισή τους η οικογένεια ζητά την στήριξη και τη βοήθεια της ευρύτερης οικογένειας, των ειδικών επιστημόνων, του εκπαιδευτικού και κοινωνικού περιβάλλοντος και της Πολιτείας . Οι ανάγκες της οικογένειας βαρήκοου/ κωφού παιδιού στην Ελλάδα σήμερα είναι πολλές και η συμβολή της Πολιτείας με τη θεσμοθέτηση κατάλληλων προγραμμάτων θα βελτιώσει την κατάσταση. Ο αριθμός των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων εμφανίζεται μικρός σε σχέση με τις αιτήσεις που δέχονται για εξέταση διαφόρων περιστατικών, με διεπιστημονική πρ ...
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από αυτή την ερευνητική προσπάθεια εμφανίζονται σύμφωνα με τα θεωρητκά δεδομένα της διεθνούς βιβλιογραφίας. Η ανάγκη για άσκηση συμβουλευτικής και πρώιμης παρέμβασης στην οικογένεια βαρήκοου/ κωφού παιδιού είναι επιτακτική. Τα προβλήματα ενδοοικογενειακοά, εξωοικογενειακά, κοινωνικά και οικονομικά της οικογένειας που απορρέουν από την ύπαρξη του βαρήκοου/ κωφού παιδιού εμφανίζονται από τη στιγμή της διάγνωσης του προβλήματος και συνεχίζονται. Για την αντιμετώπισή τους η οικογένεια ζητά την στήριξη και τη βοήθεια της ευρύτερης οικογένειας, των ειδικών επιστημόνων, του εκπαιδευτικού και κοινωνικού περιβάλλοντος και της Πολιτείας . Οι ανάγκες της οικογένειας βαρήκοου/ κωφού παιδιού στην Ελλάδα σήμερα είναι πολλές και η συμβολή της Πολιτείας με τη θεσμοθέτηση κατάλληλων προγραμμάτων θα βελτιώσει την κατάσταση. Ο αριθμός των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων εμφανίζεται μικρός σε σχέση με τις αιτήσεις που δέχονται για εξέταση διαφόρων περιστατικών, με διεπιστημονική προσέγγιση, για την αντιμετώπιση αναπτυξιακών προβλημάτων των παιδιών. Ως προς τη στελέχωση των Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων απαιτούνται αλλαγές σε εκπαιδευτικό επίπεδο με τη συνεχή επιμόρφωση των ειδικών επιστημόνων, δασκάλων, νηπιαγωγών, ψυχολόγων, γιατρών και κάθε άλλης ειδικότητας επιστημόνων που εμπλέκονται στη διάγνωση και αντιμετώπιση των προβημάτων. Η βασική εκπαίδευση των επιστημόνων αυτών θα πρέπει να εμπλουτισθεί με εξειδικεύσεις στα προγράμματα σπουδών των σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα ψυχολογίας, συμβουλευτικής, ειδικής αγωγής κ.α. Τα δημόσια ειδικά σχολεία ενώ εμφανίζονται να έχουν μια ικανοποιητική αναλογία διδασκόντων/ διδασκομένων, θα πρέπει να αυξηθούν, ώστε να μειωθεί η απόσταση από τους τόπους κατοικίας των μαθητών και η ανάγκη στέγασης τους σε οικοτροφεία, μακριά από τις οικογένειές τους με όλα τα προβλήματα που αυτή η κατάσταση επιφέρει. Η οικονομική στήριξη της οικογένειας, θα πρέπει να μελετηθεί και να παρα- σχεθεί σε όσες περιπτώσεις είναι απαταίτητη ώστε η οικογένεια να προσφέρει στο βαρήκο/ κωφό παιδί όλα όσα χρειάζεται. Κανείς, σίγουρα, δεν θα έχει αντίρρηση για την προσπάθεια επίτευξης όλων αυτών των προτάσεων - στόχων γνωρίζοντας ότι μια υγιής οικογένεια με οικονομική δυνατότητα, ανάλογη των αναγκών που απορρέουν από το πρόβλημα του βαρήκοού/ κωφού παιδιού, θα αντιμετωπίσει την κατάσταση με επιστημονικά σωστό τρόπο με στόχο την απόκτηση, εκ μέρους του παιδιού, δεξιοτήτων ικανών να του επιτρέψουν την όσο τα δυνατό ανεξάρτητη και αυτόνομη ζωή.
περισσότερα