Η ικανότητα συναγωγής συμπερασμών σε αφηγηματικά και μη αφηγηματικά κείμενα παιδιών Στ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου

Περίληψη

Η κατανόηση ενός κειμένου επηρεάζεται από μια πληθώρα παραγόντων μεταξύ των οποίων η ικανότητα συναγωγής συμπερασμών. Πρόκειται για μια ικανότητα κατά την οποία οι αναγνώστες καλούνται να συνδυάσουν ρητές και υπόρρητες κειμενικές πληροφορίες είτε στηριζόμενοι σε διάφορους κειμενικούς δείκτες είτε ανακαλώντας προηγούμενες γνώσεις τους πάνω στο εκάστοτε θέμα με στόχο να μπορέσουν να κατασκευάσουν το καταστασιακό μοντέλο του κείμενου και κατά συνέπεια να το κατανοήσουν πλήρως. Σκοπός της παρούσας διδακτορικής διατριβής είναι η μελέτη των συμπερασμών γέφυρας και επεξεργασίας που συνάγονται σε αφηγηματικά και μη αφηγηματικά κείμενα και βασίζονται είτε σε κυριολεκτική είτε σε μεταφορική χρήση της γλώσσας από παιδιά Στ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου. Ταυτόχρονα, εξετάζονται οι χρόνοι ανάγνωσης των σημείων συμπερασμού, γίνεται σύγκρισή τους με τα προηγούμενα σημεία όπου δεν απαιτούσαν συναγωγή συμπερασμού και συσχετίζονται με τις απαντήσεις των παιδιών. Τέλος, διερευνάται η επίγνωση των παιδιών σ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Reading comprehension depends on multiple factors one of which is inference generation. This ability refers to readers capability to combine explicit and implicit textual information either by relying on textual points or by recalling their prior knowledge in order to construct the situational model of the text. The purpose of the thesis is to examine students’ in the sixth grade of primary school and the third grade of secondary school ability to generate bridging and elaborative inferences in narrative and non narrative texts based on either literal or figurative language. At the same time, the thesis investigates reading times at inference points, compares them with reading times at textual points where no inference generation was required and explores the relationship between reading times at inference points and the students’ responses to the subsequent comprehension questions. Furthermore, it examines students’ awareness regarding the textual points they relied upon to answer com ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/60024
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/60024
ND
60024
Εναλλακτικός τίτλος
Generating inferences ability in narrative and non narrative texts in sixth grade elementary school and third grade secondary school students
Συγγραφέας
Γιαννακούλα, Ιωάννα (Πατρώνυμο: Ανδρέας)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αϊδίνης Αθανάσιος
Κωστούλη Τριανταφυλλιά
Παπαδημητρίου Φωτεινή
Κάντζου Βασιλική
Παπαδοπούλου Μαρία
Ματθαιουδάκη Μαρίνα
Δημάκος Ιωάννης
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΓλώσσα και Λογοτεχνία ➨ Γλώσσα και Γλωσσολογία
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΨυχολογία και Γνωσιακή Επιστήμη ➨ Ψυχολογία, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Συναγωγή συμπερασμών; Μεταφορική χρήση της γλώσσας; Κείμενα; Ψυχογλωσσολογία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)