Αναπαραστάσεις μαθηματικών εννοιών σε φυσικό και ηλεκτρονικό περιβάλλον ως εργαλεία για τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών: η περίπτωση των κλασμάτων

Περίληψη

Η περιοχή των ρητών αριθμών είναι ένα σημαντικό κομμάτι της μαθηματικής παιδείας των μαθητών μας, καθώς η γνώση τους συμβάλλει στην κατανόηση άλλων μαθηματικών εννοιών. Για το λόγο αυτό πολλοί ερευνητές κινούνται στο πεδίο των κλασμάτων ερευνώντας τις δυσκολίες των μαθητών πάνω στους ρητούς. Ωστόσο, ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι αυτές οι δυσκολίες παρουσιάζουν μια διαχρονικότητα και μια δυσκαμψία στην αλλαγή τους, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια τα αναλυτικά προγράμματα και τα σχολικά βιβλία στη Ελλάδα έχουν αλλάξει. H διεθνής βιβλιογραφία αναφέρει τέσσερις εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν την κατανόηση των κλασμάτων: 1. τον τρόπο διδασκαλίας, 2. τη χρήση ή μη αναπαραστάσεων, 3. τις αναπαραστάσεις των σχολικών βιβλίων και 4. τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και υποψήφιων εκπαιδευτικών στα κλάσματα.Παρατηρούμε, λοιπόν, ότι διάφοροι ερευνητές έχουν αποδώσει ο καθένας και σε διαφορετικό παράγοντα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στα κλάσματα. Στην παρού ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The area of rational numbers is an important part of the mathematical education of our students, as their knowledge contributes to the understanding of other mathematical concepts. For this reason many researchers are moving in this field by exploring the students' difficulties. However, in spite of the fact that curriculum change and mathematical school texts adapt to new education needs, students, internationally, continue to have difficulties when handling fractions. The international literature reports four external factors influencing the understanding of the fractions: 1. the way of teaching, 2. the use or non-representations, 3. the representations of the school books, and 4. the perceptions of the teachers and candidate teachers in the fractions.We therefore see that several researchers have attributed to each other and to a different factor the difficulties faced by students in fractions. In the present study, believing that these students' difficulties are due to a combinatio ...
περισσότερα
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/45856
ND
45856
Εναλλακτικός τίτλος
Representations of mathematical concepts in physical and electronic environment as tools for the teaching and learning of mathematics: the case of fractions
Συγγραφέας
Βλάχου, Ρόζα Γεράσιμος
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Αυγερινός Ευγένιος
Αθανασιάδου - Κόττα Ευαγγελία
Φαρμάκη Βασιλική
Μαμωνά - Downs Ιωάννα
Δραμαλίδης Αχιλλέας
Φιλιππάκης Μιχαήλ
Σκουμιός Μιχαήλ
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές Επιστήμες
Μαθηματικά
Κοινωνικές Επιστήμες
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Αναπαραστάσεις; Κλάσματα; Παρεμβατικό πρόγραμμα; Δέκα δομικά στοιχεία των μαθηματικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
334 σ., εικ., πιν., σχημ., γραφ.