Μετασχηματίζουσα έρευνα δράσης για σκοπούς ακαδημαϊκής και επιστημονικής κοινωνικοποίησης στην Ελληνική τριτοβάθμια γεωτεχνική εκπαίδευση

Περίληψη

Αυτή η ποιοτική έρευνα δράσης επιδιώκει να διερευνήσει τη μετασχηματιστική δύναμη του κριτικού στοχασμού σε νεαρούς ενήλικες φοιτητές στον τομέα των Φυσικών Επιστημών. Ο στόχος μου είναι να δημιουργήσω ένα παράδειγμα για το εάν και πώς η κριτική σκέψη σε ένα μετασχηματιστικό περιβάλλον μπορεί να επηρεάσει την ακαδημαϊκή και επιστημονική κοινωνικοποίηση των προπτυχιακών φοιτητών. Πιο συγκεκριμένα, θα αναζητηθούν στοιχεία μετασχηματισμού όσον αφορά: α) την κατανόηση του πολύπλευρου ρόλου ενός επιστήμονα και τις σχετικές προοπτικές του ρόλου αυτού, β) τη διεύρυνση των κοινωνικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων και, τέλος, γ) την ανάπτυξη της αυτενέργειας των ως μελλοντικοί επιστήμονες. Θα προσπαθήσω να αποδείξω ότι μια παρέμβαση σε δεξιότητες κριτικής σκέψης, για Έλληνες μη φυσικούς ομιλητές της αγγλικής γλώσσας, στο πλαίσιο της Τριτοβάθμιας Γεωτεχνικής Εκπαίδευσης, μπορεί να συμβάλει στην επιτυχή αντιμετώπιση των προαναφερθέντων ζητημάτων. Η μελέτη μου βασίζεται στον κριτικό στοχασμό που πρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This qualitative action research study seeks to explore the transformative power of critical reflection on young adult students in the Natural Sciences field. I care to create a paradigm of if and how critical thinking in a transformative setting can impact undergraduate student’s academic and scientific socialization. More specifically, transformation evidence will be sought as regards: a) understanding of the multi-faceted role of a scientist, and related perspectives thereof, b) broadening of social and metacognitive skills, and, finally, c) development of agentive potential as future scientists. I shall attempt to establish that a critical thinking skills intervention, for Greek non-native speakers of English, in a Higher Geotechnical Education context, can contribute to addressing successfully the aforementioned issues. My study is premised on critical reflection derived from two sources: a) aesthetic experience and b) research practice. The literature review presents a picture of ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/59966
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59966
ND
59966
Εναλλακτικός τίτλος
Transformative action inquiry for purposes of academic and scientific socialization in Greek tertiary geotechnical education
Συγγραφέας
Κουτσού, Γεωργία (Πατρώνυμο: Μαργαρίτης)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Frederick University. School of Education & Social Sciences. Department of Education
Εξεταστική επιτροπή
Γουγουλάκης Πέτρος
Χριστοδούλου Νικολέττα
Φραγκούλης Ιωσήφ
Βαλκάνος Ευθύμιος
Ράικου Νατάσα
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Ποιοτικός; Έρευνα δράσης; Αισθητική εμπειρία; Ερευνητική πρακτική; Πανεπιστημιακή παιδαγωγική
Χώρα
Κύπρος
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.