Κίνητρα και εμπλοκή στη μάθηση της αγγλικής για ακαδημαϊκούς σκοπούς

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present study seeks to investigate the issue of motivation in the context of EAP learning. Specifically, it investigates the effect of EAP syllabus, level of English and involvement in learning on students’ motivation, strategy use and performance in EAP. The results indicated that students’ trait motivation remains largely unaffected by the EAP syllabus. On the contrary, involvement in learning significantly affects students’ state motivation. An important implication for EAP teaching is to provide a framework to support students’ limited at this age internal regulation resources. External regulation that maintains students’ involvement in learning will equip students with abilities and skills that will facilitate their lives in the long run.
Πρέπει να είστε εγγεγραμένος χρήστης για έχετε πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες του ΕΑΔΔ  Είσοδος /Εγγραφή

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/14987
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/14987
Εναλλακτικός τίτλος
Motivation and involvement in learning english for academic purposes
Συγγραφέας
Κανταρίδου, Ζωή Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2004
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Εξεταστική επιτροπή
Ψάλτου-Τζόυσυ Αγγελική
Τσιμπλή Ανθή-Μαρία
Πλατσίδου Μαρία
Κουτούπη-Κήτη Ελισάβετ
Τσοπάνογλου Αντώνιος
Καψάλης Αχιλλέας
Αντωνοπούλου Νιόβη
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Γλώσσα & Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά
Κίνητρα; Εμπλοκή στη μάθηση; Συμμετοχή στη μάθηση; Αγγλικά για ακαδημαϊκούς σκοπούς; Διδασκαλία βασισμένη σε θέματα εργασιών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
268 σ., εικ.