Αναστοχαστικές διαδικασίες κατά την αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών σε διαδικτυακά περιβάλλοντα επικοινωνίας από απόσταση

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επικεντρώνεται στη μελέτη των αναστοχαστικών διαδικασιών που αναπτύσσονται κατά την αλληλεπίδραση μελλοντικών εκπαιδευτικών σε διαδικτυακά περιβάλλοντα επικοινωνίας από απόσταση. Αναγνωρίζοντας τη σημασία του τεχνολογικά και κοινωνικά διαμεσολαβημένου αναστοχασμού στην αρχική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, αλλά και τα κενά που αναδύονται σε θεωρητικό και ερευνητικό επίπεδο, επιχειρούμε να εννοιολογήσουμε την κοινωνική διάσταση του αναστοχασμού μελλοντικών εκπαιδευτικών που αλληλεπιδρούν διαδικτυακά. Η διατριβή υιοθετεί το θεωρητικό πλαίσιο της «χωρικής τριάδας» του Lefebvre (1974/1991), σύμφωνα με το οποίο η μελέτη ενός φαινομένου απαιτεί την ανάλυσή του μέσα από τρεις διαστάσεις: τον νοητό χώρο (θεωρητική σύλληψη), τον αντιληπτό χώρο (παρατηρούμενες πρακτικές), και τον βιωμένο χώρο (υποκειμενική εμπειρία). Αντίστοιχα, τα ερευνητικά ερωτήματα οργανώνονται γύρω από αυτές τις τρεις διαστάσεις: (1) πώς εννοιολογείται η κοινωνική διάσταση του αναστοχασμού μέσα από τη βιβλ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral dissertation focuses on the study of reflective processes that unfold during the interaction of preservice teachers within online distance communication environments. Acknowledging the growing significance of socially and technologically mediated reflection in teacher education - along with the theoretical and empirical gaps in the field - we aim to conceptualize the social dimension of reflection in the context of online peer interaction.Guided by Lefebvre’s (1974/1991) “spatial triad,” the study examines the phenomenon through three dimensions: conceived space (theoretical conception), perceived space (observable practices), and lived space (subjective lived experience). Accordingly, the research questions address: (1) how the social dimension of reflection is conceptualized in the literature, (2) how it manifests in the students’ online participation and contributions, and (3) how it is experienced by the participants.To address the first question, a systematic review ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/59958
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/59958
ND
59958
Εναλλακτικός τίτλος
Reflection processes during teachers' interaction in online communication environments
Συγγραφέας
Νάτσιου, Γεωργία (Πατρώνυμο: Απόστολος)
Ημερομηνία
2025
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Μπιρμπίλη Μαρία
Παπανδρέου Μαρία
Σφυρόερα Μαρία
Κυρίδης Αργύριος
Ζαχαρής Γιώργος
Μικρόπουλος Αναστάσιος
Ντρενογιάννη Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Αναστοχασμός εκπαιδευτικών; Αρχική εκπαίδευση εκπαιδευτικών; Επικοινωνία από απόσταση; Μαθησιακή αναλυτική; Lefebvre, Henri
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)