Θέματα διδακτικής της χημείας στο δημοτικό σχολείο: η διδασκαλία της πυκνότητας καθαρών ουσιών και διαλυμάτων

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή αφορά στα μαθησιακά αποτελέσματα μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) με πειραματικές διατάξεις σε μαθητές Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού σε ελληνικά σχολεία, που προσεγγίζοντας αρχικά το απαραίτητο γνωστικό υπόβαθρο των εννοιών της μάζας και του όγκου, στοχεύει στην οικοδόμηση της έννοιας της πυκνότητας τόσο των καθαρών ουσιών, όσο και των διαλυμάτων. Βασικός σκοπός της είναι να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα την έννοια της πυκνότητας μέσα σε ένα περιβάλλον εποικοδομητικού τύπου που αξιοποιεί διαδικασίες διερευνητικής και συνεργατικής μάθησης. Η συγκεκριμένη πρωτότυπη ΔΜΑ αναπτύχθηκε με βάση τις ήδη γνωστές εναλλακτικές ιδέες των μαθητών από την ήδη υπάρχουσα βιβλιογραφία σχετικά με τις δυσκολίες κατανόησης της πυκνότητας και του εντατικού της χαρακτήρα, αλλά και από τις απαντήσεις των μαθητών που δόθηκαν κατά τη διάρκεια της πιλοτικής έρευνας. Ειδικότερα, όσον αφορά στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της ΔΜΑ διερευνάται ο βαθμός κατανόη ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present PhD thesis concerns the learning outcomes of a Teaching Learning Sequence (TLS) with experimental arrangements for students of the 5th and 6th grade in Greek schools, which, by initially approaching the necessary cognitive background of the concepts of mass and volume, aims at building the concept of density of both pure substances and solutions. Its main purpose is to help students to better understand the concept of density in a constructivist environment that utilizes exploratory and cooperative learning processes. This innovative TLS was developed based on students' already known alternative ideas from the existing literature about the difficulties of understanding density and its intensive nature, and from students' responses given during the pilot survey. Specifically, in terms of evaluating the effectiveness of the TLS, the degree of understanding of the concept of density, as well as the extensional quantities that define it, is investigated by assessing the differe ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/58704
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/58704
ND
58704
Εναλλακτικός τίτλος
Chemistry teaching aspects in primary school: teaching the density of pure substances and solutions
Συγγραφέας
Γαϊτανίδη, Μαρία (Πατρώνυμο: Απόστολος)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Θετικών Επιστημών. Τμήμα Χημείας. Τομέας Φυσικής, Αναλυτικής και Περιβαλλοντικής Χημείας. Εργαστήριο Χημικής Εκπαίδευσης, Εφαρμογής Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στη Χημεία
Εξεταστική επιτροπή
Γιαννακουδάκης Παναγιώτης
Παπαγεωργίου Γεώργιος
Ακρίβος Περικλής
Χαριστός Νικόλαος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Σέρογλου Φανή
Κώτσης Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Φυσικές ΕπιστήμεςΧημεία ➨ Χημεία, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Πυκνότητα; Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (ΔΜΑ); Δημοτικό σχολείο; Καθαρές ουσίες; Διαλύματα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)