Ευρωπαϊκή ένωση και αεροπορικές μεταφορές: το παράδειγμα του ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού

Περίληψη

Ο ‘Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός’ ως συστημική πολιτική αποτελεί εξωτερική έκφραση μίας διαδικασίας συνολικού μετασχηματισμού των ευρωπαϊκών αερομεταφορών προς την παγκοσμιοποίηση. Τα πρώτα ψήγματα της πολιτικής αυτής ανιχνεύονται στα πλαίσια της Συνδιάσκεψης των Κρατών το 1944 που κατέληξε στην υπογραφή της Διεθνούς Σύμβασης Πολιτικής Αεροπορίας (Σικάγο). Δημιουργήθηκε έτσι το πρώτο παγκόσμιο διεθνές θεσμικό πλαίσιο αεροπορικής οργάνωσης, αυτό του ICAO, στο οποίο τα Συμβαλλόμενα Κράτη παραχώρησαν μέρος της μέχρι τότε απόλυτης και αποκλειστικής ρυθμιστικής επιχειρηματικής και επιχειρησιακής τους αρμοδιότητας σε θέματα πολιτικής αεροπορίας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση –τότε ΕΟΚ- εντάσσει τις αερομεταφορές στους τομείς της Κοινής Πολιτικής, με την υποσχετική καθορισμού μίας επερχόμενης στενής συνεργασίας των αερομεταφορών της τεχνολογίας της οικονομίας και της κοινωνίας που χρησιμοποιεί τα πτητικά μέσα για εναρμόνιση, άμεσα συναρτώμενης με την πορεία της ενιαίας αγοράς. Αρχικά η σχέση Ευρωπαϊκής Ένωσ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The ‘Single European Sky’ as a systemic policy is an external expression of a process of global transformation of aviation towards globalization. The first signs of this policy are detected at the Conference of States in 1944 which resulted in the signing of the Chicago Convention. This created the first global international institutional framework of an air organization, the ICAO, to which the Participant States granted part of , until then, their absolute and exclusive competence in civil aviation matters. The European Union –EEC then – is integrating air transport into the common policy areas, with the hypothetical definition of the forthcoming close cooperation for “the harmonization of air transport”, directly linked to the progress of the “single market”. Initially, the relationship between the European Union and the ICAO was not obvious, whereas it could be concluded that this relationship was rather competitive. By harmonizing the operating procedures of air transport and ‘entr ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Le « Ciel unique européen », en tant que politique systémique, est une expression extérieure d'un processus de transformation globale de l'aviation européenne vers la mondialisation. Les premières pépites de cette politique peuvent être retracées dans le contexte de la Conférence des États de 1944 qui a abouti à la signature de la Convention de l'aviation civile internationale (Chicago). Le premier cadre institutionnel international mondial pour l'organisation de l'aviation a ainsi été créé, celui de l'OACI, dans lequel les États contractants ont accordé une partie de leur compétence réglementaire et opérationnelle jusqu'alors absolue et exclusive en matière d'aviation civile. L'Union européenne - alors CEE - inclut le transport aérien dans les domaines de la Politique Commune, avec la promesse de définir prochainement une coopération étroite du transport aérien de la technologie de l'économie et de la société qui utilise les moyens aériens pour une harmonisation, directement liée au c ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/57641
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/57641
ND
57641
Εναλλακτικός τίτλος
European union and air transport: the case of single european sky
Union européenne et transport aérien: le cas du ciel unique européen
Συγγραφέας
Θεοδοσίου, Ευτυχία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Σχολή Διεθνών Σπουδών, Επικοινωνίας και Πολιτισμού. Τμήμα Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Πασσάς Ανάργυρος
Κανελλοπούλου Νέδα
Πλατιάς Χαράλαμπος
Δημητρακόπουλος Διονύσιος
Παπαθεοδώρου Ανδρέας
Προφυλλίδης Βασίλειος
Κόππα Μαρία-Ελένη
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΠολιτικές Επιστήμες ➨ Δημόσια διοίκηση
Λέξεις-κλειδιά
Ευρωπαϊκή πολιτική αερομεταφορών; Ενιαίος ευρωπαϊκός ουρανός; Σύστημα διαχείρισης εναερίου χώρου; Ολοκλήρωση βασικών κρατικών εξουσιών; Νεοδιακυβερνητισμός; Παγκοσμιοποίηση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., χαρτ., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)