Περίληψη
Η διατριβή έχει σκοπό την ανάλυση της σχέσεως μεταξύ της ηγεσίας και της γραφειοκρατίας την περίοδο 1985-1995 στη Γαλλία και τις ΗΠΑ και τον βαθμό που αυτή επηρεάζει την λήψη της απόφασης σε αμφότερα τα δύο κράτη. Η έρευνα συσχετίζεται επίσης με την συστημική αλλαγή που συμβαίνει την περίοδο προς εξέταση. Συνεπώς σκοπεύει να απαντήσει στο παραπάνω υπόδειγμα ανάλυσης μέσα από μία πολυδιάστατη ανάπτυξη τόσο των εσωτερικών μεταβλητών που λαμβάνονται υπόψιν ως ανεξάρτητες στο εσωτερικό των δύο κρατών, όσο και τις συστημικές ανεξάρτητες μεταβλητές που χαρακτηρίζουν το διεθνές σύστημα, δηλαδή την δομή και τον καταμερισμό ισχύος μεταξύ των δρώντων. Ο λόγος που επιλέξαμε τις δύο συγκεκριμένες περιπτώσεις μελέτης, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και την Γαλλία είναι για να συγκρίνουμε δύο διαφορετικές διαδικασίες λήψης απόφασης μεταξύ της γραφειοκρατίας και της ηγεσίας, γνωρίζοντας ότι στο εσωτερικό επίπεδο οι δύο αυτές περιπτώσεις έχουν συγκεκριμένα κοινά σημαντικά στοιχεία. Το πρώτο στοιχείο ...
Η διατριβή έχει σκοπό την ανάλυση της σχέσεως μεταξύ της ηγεσίας και της γραφειοκρατίας την περίοδο 1985-1995 στη Γαλλία και τις ΗΠΑ και τον βαθμό που αυτή επηρεάζει την λήψη της απόφασης σε αμφότερα τα δύο κράτη. Η έρευνα συσχετίζεται επίσης με την συστημική αλλαγή που συμβαίνει την περίοδο προς εξέταση. Συνεπώς σκοπεύει να απαντήσει στο παραπάνω υπόδειγμα ανάλυσης μέσα από μία πολυδιάστατη ανάπτυξη τόσο των εσωτερικών μεταβλητών που λαμβάνονται υπόψιν ως ανεξάρτητες στο εσωτερικό των δύο κρατών, όσο και τις συστημικές ανεξάρτητες μεταβλητές που χαρακτηρίζουν το διεθνές σύστημα, δηλαδή την δομή και τον καταμερισμό ισχύος μεταξύ των δρώντων. Ο λόγος που επιλέξαμε τις δύο συγκεκριμένες περιπτώσεις μελέτης, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και την Γαλλία είναι για να συγκρίνουμε δύο διαφορετικές διαδικασίες λήψης απόφασης μεταξύ της γραφειοκρατίας και της ηγεσίας, γνωρίζοντας ότι στο εσωτερικό επίπεδο οι δύο αυτές περιπτώσεις έχουν συγκεκριμένα κοινά σημαντικά στοιχεία. Το πρώτο στοιχείο είναι η Προεδρική ισχύς, όπου σε αμφότερες τις χώρες το θεσμικό τους οικοδόμημα παρέχει συγκεκριμένες εξουσίες στο πρόσωπο που κατέχει το ανώτατο αξίωμα, έχοντας ρητώς ή αρρήτως κάποιους ελέγχους και περιορισμούς. Οι τελευταίοι βασίζονται κυρίως στο Σύνταγμα αλλά και στο πολιτικό – κομματικό παίγνιο εξουσίας. Επειδή η διαλεκτική μεταξύ ιδιοσυγκρασιακών στοιχείων και ορθολογισμού είναι ουσιώδης, η σύγκριση μεταξύ των προσώπων σε αμφότερες τις χώρες είναι ένα δυναμικό στοιχείο που επηρεάζει σαφώς τα ευρήματα της διατριβής. Ένα δεύτερο στοιχείο είναι η βαθιά και κυρίως η ουσιαστική και πολιτικώς - οντολογικώς νοούμενη οργάνωση των κυριότερων γραφειοκρατιών στην λήψη της απόφασης. Και στα δύο κράτη οι κεντρικές γραφειοκρατίες που εμπλέκονται στην εξωτερική πολιτικής της χώρας τους είναι πολύ κρίσιμη, όμως η φιλοσοφία πίσω από την αντίληψη που υπάρχει εντός αυτών είναι διαφορετική. Τρίτο στοιχείο είναι η αντίληψη για το κράτος και την πολιτική εντός των εθνών που ενυπάρχει στα ιδεολογικά θεμέλια των δύο κρατών. Ενίοτε είναι όμοια, όπως η έννοια της εξαιρετικότητας, ενίοτε όχι, όπως η έννοια της Raison d’État, που αποτελεί εξαίρεση στην εξωτερική πολιτική των ΗΠΑ αλλά θεμέλιο σε εκείνη της Γαλλίας. Τέλος, η επιλογή των δύο αυτών χωρών, δεδομένων των σημαντικών διαφορών στους συντελεστές ισχύος και της θέσης τους στον τότε διεθνή καταμερισμό ισχύος, έγινε για να αναδειχθεί η σχέση γραφειοκρατίας – ηγεσίας κατά την διάρκεια μίας περιόδου αφανώς ασταθούς και να αναδείξει όλα τα προβλήματα που υπάρχουν εντός δύο δρώντων με φανερό στίγμα αποδεδειγμένο ιστορικώς και παραστάσεις ισχύος.
περισσότερα
Περίληψη σε άλλη γλώσσα
The aim of this thesis is to analyze the relationship between leadership and bureaucracy in the period 1985-1995 in France and the USA and the extent to which this affects decision-making in both countries. The research also correlates with the systemic change occurring in the period under review. Therefore, it intends to respond to the above model of analysis through a multidimensional development of both the internal variables that are considered as independent within the two states, as well as the systemic independent variables that characterize the international system, i.e. the structure and distribution of power between actors. The reason we chose the two specific study cases, the United States of America and France, is to compare two different decision-making processes between bureaucracy and leadership, knowing that internally these two cases have certain important elements in common. The first element is presidential power, where in both countries their institutional structure ...
The aim of this thesis is to analyze the relationship between leadership and bureaucracy in the period 1985-1995 in France and the USA and the extent to which this affects decision-making in both countries. The research also correlates with the systemic change occurring in the period under review. Therefore, it intends to respond to the above model of analysis through a multidimensional development of both the internal variables that are considered as independent within the two states, as well as the systemic independent variables that characterize the international system, i.e. the structure and distribution of power between actors. The reason we chose the two specific study cases, the United States of America and France, is to compare two different decision-making processes between bureaucracy and leadership, knowing that internally these two cases have certain important elements in common. The first element is presidential power, where in both countries their institutional structure grants specific powers to the person holding the highest office, having explicitly or implicitly some controls and restrictions. The latter are based mainly on the Constitution but also on the political-party power game. Because the dialectic between idiosyncratic elements and rationality is essential, comparison between persons in both countries is a dynamic element that clearly influences the findings of the dissertation. A second element is the deep and, above all, the essential and politically - ontologically understood organization of the main bureaucracies in decision-making. In both countries, the central bureaucracies involved in their country's foreign policy are very critical, but the philosophy behind the perception within them is different. The third element is the conception of the state and politics within nations inherent in the ideological foundations of the two states. Sometimes they are similar, like the concept of exceptionalism, sometimes not, like the concept of the Raison d'État, which is an exception to US foreign policy but a foundation to that of France. Finally, the choice of these two countries, given the significant differences in power factors and their position in the international division of power at the time, was made in order to highlight the relationship between bureaucracy and leadership during a period of inconspicuous instability and to highlight all the problems that exist within two actors with an obvious historically proven stigma and representations of power.
περισσότερα