Φοιτώντας-υπηρετώντας σε σχολείο δεύτερης ευκαιρίας: ιστορίες ζωής εκπαιδευόμενων και εκπαιδευτών

Περίληψη

Η συγκεκριμένη διατριβή έχει ως αντικείμενο τη μελέτη ιστοριών ζωής από εκπαιδευόμενους και εκπαιδευτές σε ΣΔΕ της Κεντρικής Μακεδονίας, με σκοπό την ανάδειξη περιπτώσεων ατόμων που έχουν κάνει συνειδητή εκπαιδευτική ή επαγγελματική επιλογή, αλλά και τη διερεύνηση της διαλεκτικής που αναπτύσσεται στο πλαίσιο της αλληλεπίδρασης μεταξύ τους. Επιπλέον, επιδίωξη της διατριβής είναι να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο νοηματοδοτούνται οι εμπειρίες των συμμετεχόντων και τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζουν αναπαραστάσεις του εαυτού ως μέρους ενός πλέγματος σχέσεων. Με βάση τους παραπάνω στόχους, η μελέτη των ιστοριών ζωής στην έρευνα αυτή εστιάζει στις πτυχές της φοίτησης ή υπηρέτησης που επιλέγουν οι αφηγητές (εκπαιδευόμενοι ή εκπαιδευτές αντίστοιχα) να αναδείξουν και στον τρόπο με τον οποίο νοηματοδοτούν καθεμία από αυτές. Ταυτόχρονα, επιχειρείται η ανάδειξη της διαλεκτικής σχέσης μεταξύ των λόγων που αρθρώνουν οι εκπαιδευόμενοι και αυτού που αρθρώνουν οι εκπαιδευτές σε σχέση με τα ΣΔΕ. ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The subject of this thesis is the study of life stories from trainers and trainees in Second Chance Schools (SCS) in Central Macedonia, aiming to shed light to cases of people who have made a conscious professional or educational choice, but also to investigate the interaction between trainers and trainees. Furthermore, the thesis aims to explore how the participants' experiences are given meaning and how they construct representations of the self as part of relationshipσ. Based on the above objectives, the study of life stories in this research focuses on the aspects of education that the narrators choose to highlight and how they give meaning to each of them. Moreover, the dialectical relationship between the trainers’ and the trainees’ discourses is discussed. The paper is divided into two parts: the theoretical part includes a definition of the field and a review of the literature, as well as a conceptual approach, including the concepts of biographical composition, subjectificati ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2025)
DOI
10.12681/eadd/55204
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/55204
ND
55204
Εναλλακτικός τίτλος
Studying-teaching in a second chance school: lifestories of students and educators
Συγγραφέας
Μωυσιάδης, Λάζαρος (Πατρώνυμο: Σάββας)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής. Τομέας Παιδαγωγικής
Εξεταστική επιτροπή
Χοντολίδου Ελένη
Ζαρίφης Γεώργιος
Μπίκος Κωνσταντίνος
Σαρακινιώτη Αντιγόνη
Μπονίδης Κυριάκος
Μπάκα Αφροδίτη
Σιδηροπούλου Μαρέττα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Ιστορίες ζωής; Σχολεία δεύτερης ευκαιρίας; Διατομικότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.