Η μουσική στον κινηματογράφο: τάσεις και προσεγγίσεις στην σύνθεση της μη διηγητικής μουσικής του κινηματογραφικού έργου μυθοπλασίας

Περίληψη

Η παρούσα εργασία αποτελεί το γραπτό μέρος της διδακτορικής μου διατριβής στην οποία πραγματοποιείται η διερεύνηση διαφόρων τάσεων και προσεγγίσεων στη σύνθεση της μουσικής για τον Κινηματογράφο. Το κύριο μέρος της διατριβής αποτελεί ένας φάκελος συνθέσεων μουσικής για πέντε πειραματικές ταινίες μικρού μήκους του Βωβού Κινηματογράφου, και για αποσπάσματα μίας ταινίας μεγάλου μήκους του Ομιλούντος Κινηματογράφου. Πιο συγκεκριμένα έχω συνθέσει ένα κουαρτέτο εγχόρδων, για την ταινία της Maya Deren Meshes of the Afternoon (1943), ένα οκτέτο για την ταινία των Luis Bunuel και Salvador Dali Un Chien Andalou (1929), τρεις συνθέσεις ηλεκτρονικής μουσικής για τα έργα Le retour á la Raison (1923) του Man Ray, Anemic Cinema (1926) του Marcel Duchamp και Filmstudie (1926) του Hans Richter, και μέρη για ορχήστρα για αποσπάσματα της ταινίας Η Λευκή Κορδέλα (2009) του Michael Haneke. Στo θεωρητικό υπόμνημα αρχικά γίνεται εκτενής αναφορά στον ρόλο της μουσικής στο Κινηματογραφικό Έργο μέσα από το πρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This paper is the written part of my doctoral thesis in which I explore various trends in and approaches to the composition of music for cinema. The main part of the thesis is a portfolio of musical compositions for five experimental short films of the Silent Era, and for excerpts of one feature film of the Sound Era. More specifically, I have composed a string quartet for the film by Maya Deren Meshes of the Afternoon (1943), an octet for the film by Luis Bunuel and Salvador Dali Un Chien Andalou (1929), three compositions of electronic music for the works Le retour á la Raison (1923) by Man Ray, Filmstudie (1926) by Hans Richter and Anemic Cinema (1926) by Marcel Duchamp, and parts for orchestra for excerpts of Michael Haneke's The White Ribbon (2009). In the theoretical memorandum an extensive reference is initially made to the role of music in films through the prism of various theories that have been formulated so far. Next, the typical structural elements of music in relation to ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54667
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54667
ND
54667
Εναλλακτικός τίτλος
Film music: trends and approaches concerning the composition of non diegetic music for a fiction film
Συγγραφέας
Ράτσου, Ευθυμία (Πατρώνυμο: Νικόλαος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Καλών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Λαπιδάκης Μιχαήλ
Κίτσιος Γεώργιος
Χούρσογλου Περικλής
Παπαγεωργίου Δημήτριος
Γούσιος Χρήστος
Μνιέστρης Ανδρέας
Κυριακάκης Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Μουσική κινηματογράφου; Σύνθεση; Μουσική; Κινηματογράφος; Μη διηγητική μουσική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)