Η επίδραση της μουσικής υπόκρουσης κατά τη διάρκεια του διαλείμματος στη διάθεση και στη συγκέντρωση μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διδακτική πράξη

Περίληψη

Η μουσική έχει την ιδιότητα να προκαλεί συναισθηματικές αντιδράσεις στους ακροατές. Οι αντιδράσεις αυτές εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες, οι οποίοι σχετίζονται με τα προσωπικά χαρακτηριστικά του ατόμου, το περιβάλλον του, τις συνθήκες στις οποίες λαμβάνει χώρα η ακρόαση, καθώς και με τα χαρακτηριστικά της μουσικής προς ακρόαση. Η ακρόαση μουσικής μπορεί να συμβαίνει ακούσια ή εκούσια. Συχνά η μουσική χρησιμοποιείται ως υπόβαθρο σε ποικίλα περιβάλλοντα με στόχο να υποβάλει σε συγκεκριμένη διάθεση τους ακροατές. Το τέμπο (ταχύτητα) της μουσικής και η εξοικείωση των ακροατών με τα μουσικά κομμάτια αναδεικνύονται από τη σχετική βιβλιογραφία ως παράγοντες που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο επιδρά η μουσική υπόκρουση στους ακροατές. Στο σχολικό περιβάλλον στην Ελλάδα δεν έχουν διερευνηθεί οι πιθανές επιδράσεις της μουσικής υπόκρουσης κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων στον συναισθηματικό και αντιληπτικό τομέα. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθούν οι επιδράσεις των διαφορε ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Music has the ability to evoke intense emotional responses to the listener. The factors that mediate these effects are multiple according to prior research and are related to the individual characteristics of the listener, the circumstances where music listening occurs and the features of the music. Music listening may occur willingly or not, in various everyday settings. Music is often used as background in order to induce a certain mood to the listener. Tempo of the musical pieces along with the degree of the listener’s familiarity with the musical material seem to be crucial for the effects of background music listening. In Greece there is no prior research on the effect of background music during school breaks regarding emotion and cognition. We aim to investigate how the various categories of background music during school breaks – variating in tempo and degree of familiarity - may affect the mood of educators and students and the focus of attention of students at the lesson fol ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/54189
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/54189
ND
54189
Εναλλακτικός τίτλος
The effects of background music during school breaks on mood and focus of attention for primary school students and educators
Συγγραφέας
Τσαλίκη, Μαρία (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών. Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης
Εξεταστική επιτροπή
Στάμου Λελούδα
Πατρώνας Γεώργιος
Βούβαρης Πέτρος
Μελιγκοπούλου Μαρία-Έμμα
Λαππιδάκη Ελένη
Χρυσοστόμου Σμαράγδα
Μπίκος Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΤέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) ➨ Μουσική
Λέξεις-κλειδιά
Μουσική; Ακρόαση; Ηχητική υπόκρουση; Δημοτικό σχολείο
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)