Η σχολική ένταξη παιδιών προερχόμενων από ειδικές πληθυσμιακά ομάδες μέσω παρεμβατικών δράσεων: η περίπτωση της εκπαίδευσης παιδιών Ρομά

Περίληψη

Η παρούσα εργασία μελετά το ζήτημα της ένταξης των ειδικών πληθυσμιακά ομάδων -και, πιο συγκεκριμένα, των παιδιών Ρομά, που αποτελούν και την ομάδα στόχο της μελέτης της- μέσω διαφόρων παρεμβάσεων που υλοποιούνται για τις ομάδες αυτές. Η βασική της υπόθεση είναι ότι οι πολιτικές παρεμβάσεις που εφαρμόζονται στο σχολείο, οι εκπαιδευτικές πολιτικές και πρακτικές που υλοποιούνται για τις παραπάνω ομάδες, καθώς και οι αντιλήψεις των στελεχών της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών που εκπροσωπούν το σύστημα, επηρεάζουν τον βαθμό ένταξης των ειδικών πληθυσμιακά ομάδων και, ειδικότερα, τον βαθμό ένταξης των παιδιών Ρομά. Η εν λόγω διδακτορική διατριβή, διερευνά τις στάσεις και τις αντιλήψεις των λειτουργών της Εκπαίδευσης.Το πλαίσιο αυτής της ερευνητικής εργασίας που αφορά στην εκπαιδευτική έρευνα, στηρίχτηκε στις συνδυαστικές προσεγγίσεις που επεδίωξαν να συνθέσουν τα μακρο- και μικρο- θεωρητικο-αναλυτικά πλαίσια και πιο συγκεκριμένα το δίπολο δομής - δράσης. Γι’ αυτό και λαμβάνοντας υπόψη τ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The present paper studies the issue of the inclusion of special population groups - and, more specifically, Roma children, who are also the target group of its study - through various interventions implemented for these groups. Its main hypothesis is that the political interventions implemented in the school, the educational policies and practices implemented for the above groups, as well as the perceptions of the education executives and the teachers who represent the system, influence the degree of integration of the special population groups and, in particular, the degree of inclusion of Roma children. This doctoral thesis investigates the attitudes and perceptions of Education officials.The framework of this research work, which concerns educational research, was based on the combined approaches that sought to synthesize the macro- and micro-theoretical-analytical frameworks and more specifically the structure-action dichotomy. Thus, taking into account the existing social, politic ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 4/2025)
DOI
10.12681/eadd/53590
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53590
ND
53590
Εναλλακτικός τίτλος
The school integration of children from special population groups through intervention actions: the case of the education of Roma children
Συγγραφέας
Τσέλιου, Ειρήνη (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Φιλοσοφική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Παρθένης Χρήστος
Παπακωνσταντίνου Γεώργιος
Παπακωνσταντίνου Αντιγόνη-Άλμπα
Φωτεινός Δημήτριος
Ρουσσάκης Ιωάννης
Γκόβαρης Χρήστος
Καλογιαννάκη Πελαγία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, γενικά
Λέξεις-κλειδιά
Πολυπολιτισμικότητα; Ειδικές πληθυσμιακά ομάδες; Ρομά; Ένταξη; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Πολιτικές παρεμβάσεις; Κοινωνικό πλαίσιο; Εκπαιδευτικό σύστημα; Στελέχη της εκπαίδευσης και εκπαιδευτικοί
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.