Ρομά και φυλετική διάσταση της αναπηρίας: απόψεις των εκπαιδευτικών και των επαγγελματιών

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας διατριβής είναι να διερευνηθεί η θέση των παιδιών Ρομά με αναπηρία στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και να ανιχνευθούν τα σημεία αλληλεπίδρασης της φυλής με την αναπηρία. Στα πλαίσια της έρευνας διεξήχθησαν 35 ημιδομημένες συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς γενικών και ειδικών σχολείων και επαγγελματίες των ΚΕΔΔΥ. Πραγματοποιήθηκε συνδυαστική ανάλυση των ποιοτικών δεδομένων και από τους τρεις φορείς και συλλέχθηκαν ποσοτικά στοιχεία για τους Ρομά μαθητές που διαγνώστηκαν στα ΚΕΔΔΥ καθώς και για τους Ρομά μαθητές που φοιτούν στα ειδικά σχολεία. Ορισμένα από τα κύρια συμπεράσματα της έρευνας συνοψίζονται στα εξής: Στα γενικά σχολεία η θέση των μαθητών Ρομά παρουσιάζεται δυσμενέστερη μαθησιακά και κοινωνικά σε σύγκριση με τα ειδικά, διαπίστωση που καταδεικνύει νέες πτυχές του αποκλεισμού για τους μαθητές Ρομά. Ακόμη, η μητρική γλώσσα αποτελεί δευτερεύοντα παράγοντα στις διαδικασίες διάγνωσης και στο σχεδιασμό της διδασκαλίας στα γενικά και στα ειδικά σχολεία. Παράλληλα, η ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The main aim of this thesis is to study the status of Roma students with disability in the greek educational system and to find intersections between race and disability. Data were gathered through 35 semi-structured interviews with teachers of special and regular schools and members of multidisciplinary teams of KEDDY (Centers of Differentiated Diagnosis, Diagnosis and Support). Comparative qualitative analysis revealed that the status of Roma children at regular schools appears to be worse in terms of peer relationships and chances of school success in comparison to Roma children at special schools. This finding reveals new dimensions of educational exclusion of Roma children. Moreover, mother tongue is considered as a secondary factor at procedures of diagnosis and at educational practices in both special and regular schools. Additionally, information poverty and social exclusion create significant inequalities between Roma and non-Roma families in the field of disability. In terms ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/48314
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/48314
ND
48314
Εναλλακτικός τίτλος
Roma and racial dimension of disability: teachers' and professionals' views
Συγγραφέας
Ξενάκη, Ελευθερία (Πατρώνυμο: Αθανάσιος)
Ημερομηνία
2020
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης
Εξεταστική επιτροπή
Καραγιάννη Παναγιώτα
Τρέσσου Ευαγγελία
Μητακίδου Χριστοδούλα
Μπίμπου Ιωάννα
Γρόλλιος Γεώργιος
Κουγιουμουτζάκη Φωτεινή
Κουτσοκλένης Αθανάσιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά
Ρομά; Αναπηρία; Εκπαίδευση
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)