Εκπαίδευση μαθητών/-τριων προσφυγικής/μεταναστευτικής προέλευσης χωρίς και με αναπηρία: επιμορφωτικές ανάγκες εκπαιδευτικών τάξεων υποδοχής: οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της περιφέρειας ηπείρου

Περίληψη

Στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές κοινωνίες έχουν διαμορφωθεί σημαντικές ανάγκες αναπροσαρμογής του θεσμού της εκπαίδευσης προκειμένου η εκπαιδευτική διαδικασία να χαρακτηρίζεται συμπεριληπτική. Στο πλαίσιο των αρχών της κοινωνικής δικαιοσύνης και του αναφαίρετου δικαιώματος όλων στην πρόσβαση και τη συμμετοχή σε ποιοτική εκπαίδευση, η αξιοποίηση της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης κρίνεται ως απαραίτητη προϋπόθεση για την ενστάλαξη δημοκρατικών αξιών στους σημερινούς μαθητές/τριες. Μέσω της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης οι μαθητές/τριες αναγνωρίζουν την ύπαρξη ισοτιμίας ανάμεσα στα άτομα διαφορετικής πολιτισμικής προέλευσης, υιοθετούν στάση σεβασμού και κατανόησης κι αναπτύσσουν διαπολιτισμική σκέψη, σημαντικά διά βίου εφόδια. Η εκπαίδευση ως θεσμός μέσω της Διαπολιτισμικής Αγωγής μπορεί να παρέχει ισότητα ευκαιριών και να προασπίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα. Η ισότητα ευκαιριών, ωστόσο, περιλαμβάνει τη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών στην εκπαίδευση· σκοπός άλλωστε είναι η δημιουργία ενός Σχ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In modern multicultural societies, significant needs of education readjustment have been formed in order for the educational process to be described as inclusive. In the context of the principles of social justice and the inalienable right to access and participation in quality education, the use of Intercultural Education is considered a necessary condition for the instillation of democratic values in students attending school today. Through Intercultural Education students recognize the existence of equality between people of different cultural backgrounds, adopt an attitude of respect and understanding and develop intercultural thinking, which are important lifelong skills. Education as an institution through Intercultural Education can provide equal opportunities and promote human rights. Equality of opportunity, however, includes access and participation of all students in education; besides, the purpose is the creation of School for All. Given that there is a percentage of the st ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/53499
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/53499
ND
53499
Εναλλακτικός τίτλος
Education of refugee/ immigrant origin students without and with disability: reception classes teachers' training needs: region of epirus teachers' perceptions
Συγγραφέας
Κούκου, Μήνα (Πατρώνυμο: Χρήστος)
Ημερομηνία
2023
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Στεργίου Αμαρυλλίς
Σούλης Σπυρίδων-Γεώργιος
Μάγος Κώστας
Γκόβαρης Χρήστος
Ζάγκος Χρήστος
Θάνος Θεόδωρος
Νικολάου Γεώργιος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Ειδική εκπαίδευση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Διδασκαλία και κατάρτιση
Λέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Πρόσφυγες/μετανάστες μαθητές/τριες; Διγλωσσία; Αναπηρία; Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)