Εμπειρική διερεύνηση των αποφάσεων αντικατάστασης προϊόντος: ευρήματα από το Ηνωμένο Βασίλειο

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή μελετά την σημαντική επιχειρησιακά, αλλά ανεπαρκώς ερευνημένη διαδικασία αντικατάστασης προϊόντος (product rollover), η οποία αποτελείται από δύο διαδικασίες: α) την εισαγωγή της νέας γενιάς προϊόντος στην αγορά και β) τη σταδιακή ή άμεση κατάργηση της παλαιάς γενιάς από την αγορά. Η εμπειρική διερεύνηση σε δείγμα 179 επιχειρήσεων του Ηνωμένου Βασιλείου προσδιόρισε παράγοντες επηρεασμού και αποτελέσματα των αποφάσεων αντικατάστασης προϊόντος. Οι αποφάσεις που μελετήθηκαν είναι οι αλλαγές στο μείγμα μάρκετινγκ του προϊόντος από την παλαιά γενιά στην νέα (product rollover modifications) και η καινοτομικότητα της αντικατάστασης προϊόντος (product rollover creativity). Οι παράγοντες επηρεασμού που εξετάστηκαν είναι η δυνατότητα της επιχείρησης να αφουγκράζεται την αγορά και το τεχνολογικό γίγνεσθαι (market and technology sensing capabilities), η οργανωσιακή απομάθηση (organizational unlearning) και η διάθεση της επιχείρησης για κανιβαλισμό (willingness to can ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Despite the extensive research attention to the development of new products and the considerable attention to the elimination of existing ones, the combinatorial decision involving the transition from the old to the new version of a multi-generational product (i.e., a product rollover) remains understudied, especially from a marketing angle. Following a review of research on product elimination, innovation and new product launch, and product rollovers, this thesis examines product rollover decisions from a marketing perspective. Drawing on the theories of outside-in capabilities, adaptative capabilities, and dynamic capabilities, this dissertation develops three conceptual frameworks. These frameworks are empirically tested in a cross-sectoral sample of 179 rollover decisions among UK-based manufacturers of multi-generational products. The results of Model 1 reveal that market and technology sensing capabilities are instrumental in conducting creative product rollovers. Furthermore, th ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 11/2024)
DOI
10.12681/eadd/52659
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52659
ND
52659
Εναλλακτικός τίτλος
An empirical investigation into product rollover decisions: evidence from the UK
Συγγραφέας
Κυριακόπουλος, Νικόλαος (Πατρώνυμο: Ευάγγελος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας
Εξεταστική επιτροπή
Αργουσλίδης Παρασκευάς
Μπάλτας Γεώργιος
Σκαρμέας Διονύσιος
Σταθακόπουλος Βλάσιος
Σιώμκος Γεώργιος
Βασιλειάδης Χρήστος
Ρηγόπουλος Κωνσταντίνος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Μάρκετινγκ
Λέξεις-κλειδιά
Αντικατάσταση προϊόντος; Καινοτομία προϊόντος; Τακτικές αποφάσεις μάρκετινγκ; Μείγμα μάρκετινγκ; Οργανωσιακή απομάθηση; Πρόθεση για κανιβαλισμό; Απόδοση προϊόντος
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.