Η εταιρική κοινωνική ευθύνη στον κλάδο των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στο πλαίσιο της επιχειρηματικής αριστείας: η περίπτωση της Ελλάδας

Περίληψη

Η εταιρική κοινωνική ευθύνη (Ε.Κ.Ε.) έχει καταστεί κρίσιμη συνιστώσα της στρατηγικής του ανταγωνισμού και της επιχειρηματικής αριστείας (Ε.Α.). Η εξισορρόπηση των κοινωνικών και περιβαλλοντικών στόχων με τις οικονομικές επιδόσεις αποτελεί πρόκληση για τις επιχειρήσεις. Η ενσωμάτωση της Ε.Κ.Ε. στις επιχειρηματικές διαδικασίες που απαιτούνται για την επίτευξη της Ε.Α. συνιστά σημαντικό βήμα προκειμένου η επιχείρηση να ενσωματώσει την Ε.Κ.Ε. στη στρατηγική της.Παρά τις μελέτες σχετικά με την επίδραση της ΕΚΕ στην ανταγωνιστικότητα και τη συμβολή της στην Ε.Α., καμία μελέτη δεν έχει ενσωματώσει και τις δύο επιρροές σε ένα μοντέλο, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι εταιρείες που ενσωματώνουν τις αρχές της Ε.Κ.Ε. στις τρέχουσες επιχειρηματικές πρακτικές τους για την επίτευξη της αριστείας, θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα τους. Τα σουπερμάρκετ (Σ/Μ) ασκούν σημαντική επιρροή στην παγκόσμια αλυσίδα τροφίμων και ποτών, η οποία συμβάλλει καθοριστικά στην παγκόσμια χρήση πόρων, στις εκπομπές αερίω ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Corporate social responsibility (CSR) has become a crucial aspect of competitive strategy and business excellence. However, integrating CSR practices can be challenging due to industrial and firm-specific barriers, particularly for small firms. Balancing societal and environmental objectives with economic performance can be a major challenge, and integrating CSR into the processes and operations of pursuing business excellence can be a major step for a company to integrate CSR into its strategy. Despite studies on the influence of CSR on competitiveness and its contribution to business excellence, no study has integrated both influences into a model, suggesting that companies that integrate CSR principles into their ongoing business practices in pursuit of excellence can increase CSR’s contribution to competitiveness. Supermarkets have significant influence in the global food and drink chain, which is a major contributor to global resource use, greenhouse gas emissions, and acidifying ...
περισσότερα
Η διατριβή αυτή δεν είναι ακόμα διαθέσιμη ηλεκτρονικά
DOI
10.12681/eadd/56981
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/56981
ND
56981
Εναλλακτικός τίτλος
The significance of CSR in the pursuit of business excellence and competitiveness in the Greek supermarket industry
Συγγραφέας
Μασούτη, Ζαφειρία (Πατρώνυμο: Διαμαντής)
Ημερομηνία
2024
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Σχολή Επιστημών Διοίκησης Επιχειρήσεων. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Εξεταστική επιτροπή
Τσιότρας Γεώργιος
Γκοτζαμάνη Κατερίνα
Καφετζόπουλος Δημήτριος
Βούζας Φώτης
Τσιρώνης Λουκάς
Σαρρή Αικατερίνη
Ψωμάς Ευάγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΟικονομικά και Επιχειρήσεις ➨ Επιχειρήσεις
Λέξεις-κλειδιά
Εταιρική κοινωνική ευθύνη; Επιχειρηματική αριστεία; Σουπερμάρκετ; Ανταγωνιστικότητα; Μοντέλο δομικών εξισώσεων
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.