Η επίδραση της πολιτισμικής νοημοσύνης στο άγχος και την πολυπολιτισμική διδακτική ικανότητα των εκπαιδευτικών

Περίληψη

Εισαγωγή: Οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί καλούμενοι να ανταποκριθούν με επάρκεια στις ιδιαίτερες ανάγκες του πολιτισμικά ετερογενούς μαθητικού πληθυσμού βιώνουν αυξημένο άγχος κατά την επιτέλεση του έργου τους γεγονός που έχει σημαντική αρνητική επίδρασηστη διδακτική τους ικανότητα. Η πολιτισμική νοημοσύνη των εκπαιδευτικών συμβάλλει στην αποτελεσματική προσαρμογή τους στο περιβάλλον της πολιτισμικής ποικιλομορφίας, ελαττώνοντας παράλληλα το άγχος τους, βελτιώνοντας την ψυχοκοινωνική τους υγεία και προάγοντας την πολυπολιτισμική διδακτική τους ικανότητα.Σκοπός: Η διερεύνηση της επίδρασης της πολιτισμικής νοημοσύνης και διάφορων κοινωνικο-δημογραφικών και επαγγελματικών μεταβλητών στο άγχος και την πολυπολιτισμική διδακτική ικανότητα των εκπαιδευτικών.Υλικό & Μέθοδος: Επρόκειτο για συγχρονική μελέτη με δείγμα 532 εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω των ελληνικών εκδοχών των ακόλουθων δομημένων αυτοσυμπληρούμενων ερωτηματολ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Introduction: Modern teachers are called to adequate response to the special needs of the culturally heterogeneous pupils’ population and due to this fact suffer by increased anxiety during their teaching work, a fact that negatively affects their teaching competency. Teachers’ cultural intelligence contribute to their effective adaptability into the cultural diversity environment, reducing simultaneously their anxiety and improving their socio-mental health.Aim: To investigate the effect of cultural intelligence and other socio-demographic and professional variables on teachers’ anxiety and multicultural teaching competency.Material & Methods: Cross-sectional study of 532 primary and secondary school teachers. Data collection was conducted through the Greek versions of the following structured, self-completion questionnaires: a) The Cultural Intelligence Scale (CQS),b) The State-Trait Anxiety Inventory (STAI), and c) The Multicultural Teaching Competency Scale for assessing the teache ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52226
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52226
ND
52226
Εναλλακτικός τίτλος
The effect of cultural intelligence on teachers' anxiety and multicultural teaching competency
Συγγραφέας
Μπροκαλάκη, Ευρυδίκη (Πατρώνυμο: Ιωάννης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Σχολή Επιστημών Υγείας. Τμήμα Νοσηλευτικής
Εξεταστική επιτροπή
Καλοκαιρινού Αθηνά
Τσουμάκας Κωνσταντίνος
Καλλέργης Γεώργιος
Αλεβιζόπουλος Γεώργιος
Βελονάκη Βενετία-Σοφία
Καϊτελίδου Δάφνη
Μαυρικάκη Ευαγγελία
Φώτος Νικόλαος
Ξέστερνου Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Άγχος; Εκπαιδευτικοί; Πολιτισμική ετερότητα; Πολιτισμική νοημοσύνη; Πολυπολιτισμική διδακτική ικανότητα
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)