Η επιρροή των παραμυθιών στη διαδικασία κοινωνικοποίησης και στη διαμόρφωση ταυτότητας φύλου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας

Περίληψη

Η κοινωνικοποίηση αποτιμάται ως βασική ανθρώπινη διαδικασία, κατά την οποία στο άτομο δίνονται πληροφορίες, καθοδηγείται μέσω διαδικασιών μάθησης από διάφορους παράγοντες και σταδιακά μαθαίνει πώς να αλληλεπιδρά προσαρμοστικά και γόνιμα με την κοινωνία. Μία από τις κύριες οδούς κοινωνικοποίησης είναι η διαμόρφωση του φύλου: σε κάθε αναπτυξιακή φάση το άτομο εφοδιάζεται με νέες ιδέες σχετικά με το τι συνιστά συμπεριφορά κατάλληλη για το φύλο, επομένως καλείται κάποιος να αποκτήσει συμπεριφορά που αρμόζει στο κάθε φύλο. Η προσχολική ηλικία φαίνεται να είναι ένα κρίσιμο σημείο για την απόκτηση τόσο ενός δημιουργικού κοινωνικού ρόλου όσο και ενός στερεοτυπικού ρόλου του φύλου. Δεδομένου ότι οι αφηγήσεις των παραμυθιών είναι ένα συνηθισμένο εκπαιδευτικό εργαλείο για αυτές τις ηλικίες, η παρούσα μελέτη διερεύνησε πώς οι προαναφερθείσες μεταβλητές συνδέονται μεταξύ τους. Σκοπός της μελέτης: Στόχος αυτής της διατριβής ήταν να εξετάσει εάν η επαναλαμβανόμενη έκθεση σε κλασικά παραμύθια μπορεί ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Socialization is valued as a core human process, in which an individual is introduced with information, led through via learning processes by various agents and gradually learns how to adaptively and fruitfully interact with society. One of the main socialization pathways is gender configuration: during every developmental phase the individual is equipped with new ideas about what constitutes a gender-appropriate behavior, therefore one is urged to update his/ her attitude towards each gender. Preschool age seems to be a crucial point of acquiring both a productive social role and a more or less stereotypical gender role. Since fairytale narratives are a usual educational tool for these ages, the present study investigated how these aforementioned variables are inter-related. Aim of the study: The objective of this thesis has been to examine whether repeated exposure to classic fairytales may significantly influence the perceived and observable gender roles of children in preschool ed ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/52183
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/52183
ND
52183
Εναλλακτικός τίτλος
The role of fairytales in socialization process and in configuration of gender identity of children in preschool age
Συγγραφέας
Μελίστα, Θεοδώρα του Σπυρίδωνας
Ημερομηνία
2019
Ίδρυμα
Sofia University Saint Kliment Ohridski
Εξεταστική επιτροπή
Μαλίνοβα-Ανγκέλοβα Λουτσία
Χρίστοβα-Σπιριντόνοβα Λόρα
Ιορντάνοβα-Κουζμάνοβα-Καρτάλοβα Ροζαλία
Ντιντσίσκα- Ιβάνοβα Στέφκα
Χρίστοβα-Νικόλοβα Σνεζάνα
Πλαμένοβα-Ένγκελς-Κριτίντις Ροζαλίνα
Χρίστοβα-Βαρντάρεβα Βέσκα
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΚοινωνιολογία ➨ Μελέτες φύλου
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Επιστημονικοί τομείς της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Παραμύθια; Κοινωνικοποίηση; Ταυτότητα φύλου; Προσχολική εκπαίδευση
Χώρα
Βουλγαρία
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.