Πολυπολιτισμικότητα και ιστορική εκπαίδευση: το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης

Περίληψη

Η παρούσα διδακτορική διατριβή αναφέρεται στη διερεύνηση επίμαχων εκπαιδευτικών ζητημάτων που σχετίζονται με την πολυπολιτισμικότητα και την ιστορική εκπαίδευση. Η έρευνα περιλαμβάνει συγκεκριμένα την διερεύνηση των αντιλήψεων και των απόψεων των εκπαιδευτικών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη πόλη της Θεσσαλονίκης σχετικά με τα παραπάνω ζητήματα. Ειδικότερα, ερευνήθηκε η εμπλοκή των εκπαιδευτικών στην υλοποίηση διαπολιτισμικών πρακτικών στο μάθημα της Ιστορίας. Παράλληλα, ερευνήθηκαν οι στάσεις και οι αντιλήψεις φοιτητών/ριών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης σχετικά με την πολυπολιτισμικότητα και τις προϋποθέσεις για την διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας με διαπολιτισμική οπτική. Και στις δύο περιπτώσεις αξιοποιήθηκε η πολυπολιτισμική ιστορία της Θεσσαλονίκης ως βάση για την καταγραφή των στάσεων και απόψεων των δύο παραπάνω πληθυσμών. Η μέθοδος η οποία αξιοποιήθηκε είναι η ποσοτική, εφόσον κρίθηκε πως με τον τρ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This doctoral thesis deals with the investigation of controversial educational issues related to multiculturalism and historical education. The research specifically includes the investigation of the perceptions and views of the teachers of public Primary Education in the city of Thessaloniki on the above issues. In particular, it reports the involvement of teachers in the implementation of intercultural practices in the lesson of history. At the same time, investigates, also, the attitudes and perceptions of the students of Primary School of Education on multiculturalism and the conditions for teaching History with an intercultural perspective. In both cases, the multicultural history of Thessaloniki was used as a basis for recording the attitudes and views of the above two populations. The method that was used is the quantitative one, since it was judged that in this way it is possible to systematically collect and analyze data and information from a large number of people. The resul ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51769
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51769
ND
51769
Εναλλακτικός τίτλος
Multiculturalism and history education: the example of Thessaloniki
Συγγραφέας
Νικολαΐδου, Χάρις (Πατρώνυμο: Λεωνίδα)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Σχολή Παιδαγωγική. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Κοινωνικών και Πολιτισμικών Σπουδών
Εξεταστική επιτροπή
Ρεπούση Μαρία
Μητακίδου Χριστοδούλα
Ταμπάκη Σαπφώ
Ζάχος Δημήτριος
Κασβίκης Κωνσταντίνος
Μπέτσας Ιωάννης
Παληκίδης Άγγελος
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Πολυπολιτισμικότητα; Διαπολιτισμική εκπαίδευση; Θεσσαλονίκη; Ιστορία; Τοπική ιστορία
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)