Παραγωγή προσωπικών ψηφιακών αφηγήσεων μέσα από τη δημιουργική ανάγνωση του παρελθόντος: η συλλογή της Εθνικής Πινακοθήκης στην Κέρκυρα: μια πρόταση για τον συνδυασμό προφορικής αφήγησης, δημιουργικής γραφής και νέων τεχνολογιών με σκοπό την παραγωγή προσωπικών ψηφιακών αφηγήσεων στο μουσείο και στο σχολείο

Περίληψη

Πρόκειται για μία έρευνα – δράση που πραγματοποιήθηκε σε τμήμα της Γ΄Γυμνασίου σε σχολείο της Κέρκυρας. Με όχημα την πρακτική της αφήγησης και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που αυτή προσλαμβάνει ανάλογα με το αν ασκείται στον προφορικό, γραπτό ή ψηφιακό λόγο, η έρευνα εστίασε στη δημιουργική ανάγνωση του παρελθόντος στο σχολείο και στο μουσείο από τους εφήβους, αντλώντας έμπνευση από την Ιστορία και την Τέχνη. Στην παρούσα έρευνα αξιοποιούνται θεωρίες όπως η Θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης του H. Gardner, η Ερμηνευτική, οι θεωρίες της Πρόσληψης και της Αισθητικής Ανταπόκρισης (Jauss, Iser) και τη θεωρία του J. Bruner για την αφήγηση ως γνώση καθώς η σύνθετη φύση και διαθεματική προσέγγιση του υπό εξέταση θέματος αγγίζει πεδία όπως της Ιστορίας, της Λογοτεχνίας, της Μουσειολογίας, της Μουσειοπαιδαγωγικής, των Νέων Τεχνολογιών στο μουσείο και στο σχολείο. Το ερευνητικό ενδιαφέρον εντοπίζεται στην αξιοποίηση στοιχείων αυτών των θεωριών στην πράξη με σκοπό την ενθάρρυνση των μουσείων και των ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The thesis is about an action research that has been done with a group of teenagers from the Third Grade of the Greek High School, in a school on Corfou island, Greece. Having as a starting point the practice of storytelling and its particular characteritics depending on the medium that it is exercised (oral speech, written or digital 'speech'), the research focuses on the creative reading of the past in the school and in the museum context by teenagers, inspired by the History and the Arts. The research is based on theories such as The Multiple Intelligensces Theory (H. Gardner), Ermeneutics, The Theories of Reception and Aesthetic Response (Jauss, Iser) and the theory of J. Bruner connecting the narrative with the knowledge. These therories have been selected because the complex nature and the cross curricular approach of the subject of the thesis combines various scientific fields from History, Literature, Museum Studies, Museum Education, New Technologies in the museum and in the ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51598
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51598
ND
51598
Εναλλακτικός τίτλος
The production of personal digital stories through the creative reading of the past: the collection of the National Gallery of Art – Corfu Annex: a proposal that combines oral speech, creative writing and new technologies aiming at producing personal digital stories in the museum and in the school context
Συγγραφέας
Παπασωτηρίου, Μαρίνα (Πατρώνυμο: Αριστείδης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Tμήμα Iστορίας
Εξεταστική επιτροπή
Αγγελάκος Κωνσταντίνος
Γιαννακουλόπουλος Ανδρέας
Παπαϊωάννου Γεώργιος
Παλιούρα Μαρία
Βλίζος Σταύρος
Διονυσίου Ζωή
Παπαδοπούλου Αγνή
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Ιστορικός γραμματισμός; Ψηφιακή αφήγηση; Έφηβοι; Μουσείο; Οπτικός γραμματισμός; Μουσειακή εκπαίδευση; Οπτικοακουστικός γραμματισμός
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)