Ανάλυση των σχολικών εγχειριδίων φυσικών επιστημών που διδάχτηκαν στο δημοτικό σχολείο κατά την περίοδο 1969 - 2012

Περίληψη

Η παρούσα μελέτη εξετάζει τα σχολικά εγχειρίδια των Φυσικών Επιστημών των δύο τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου της περιόδου 1969 – 2012.Σκοπός της να καταγράψει το περιεχόμενό τους, να ανιχνεύσει την ύπαρξη ή όχι μεταβολών στα θέματα περιεχομένου με την πάροδο του χρόνου καθώς και την ύπαρξη ή έλλειψη νέων επιστημονικών ανακαλύψεων και τεχνολογικών εφαρμογών. Η μελέτη εστιάζεται αρχικά στην διαδρομή του βιβλίου από την πρώτη μορφή του έως τα πρώτα σχολικά εγχειρίδια και περιγράφει τις πολιτικές, που εφαρμόστηκαν για τα σχολικά εγχειρίδια, από την ίδρυση του ελληνικού κράτους μέχρι σήμερα. Αναφέρεται στους κυριότερους σταθμούς της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών στην Ελλάδα. Εξετάζει την παρουσία του μαθήματος των Φυσικών Επιστημών στα προγράμματα της στοιχειώδους εκπαίδευσης στην Ελλάδα και παραθέτει τα σχολικά βιβλία των Φυσικών Επιστημών, που διαμόρφωσαν ιστορικά την πορεία των Φ.Ε στον ελληνικό χώρο αρχικά και στο ελληνικό κράτος αργότερα. Μέσα από τη μελέτη φάνηκε ότι κα ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

In the present study the textbooks of Natural Sciences of the last two grades of the Primary school for the period of 1969 – 2012 are examined. Its purpose is to record their content, to detect the existence or the absence of changes in content issues over time as well as the existence or lack of new scientific discoveries and technological applications.The study initially focuses on the path of the book from its first form till the first school textbooks and describes the policies applied to school textbooks from the establishment of theGreek state until today. It refers to the main stations of the teaching of Natural Sciences in Greece. It examines the presence of the course of Natural Sciences in the programs ofelementary education in Greece and lists the textbooks of Natural Sciences, which historically shaped the course of Natural Sciences in Greece initially and in the Greek state later.The study showed that during the period 1969-2012, the textbooks of Natural Sciences of the la ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 5/2024)
DOI
10.12681/eadd/51481
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51481
ND
51481
Εναλλακτικός τίτλος
Analysis of science textbooks taught in primary school during the period 1969 - 2012
Συγγραφέας
Μπούσιος, Κωνσταντίνος (Πατρώνυμο: Παναγιώτης)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Επιστημών Αγωγής. Τμήμα Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών
Εξεταστική επιτροπή
Μπάκας Θωμάς
Πλακίτση Αικατερίνη
Κώτσης Κωνσταντίνος
Καραφύλλης Αθανάσιος
Σκουμιός Μιχαήλ
Γαβριλάκης Κωνσταντίνος
Δάρρα Μαρία
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Σχολικά εγχειρίδια; Φυσικές επιστήμες; Ανάλυση περιεχομένου; Εκπαιδευτική πολιτική
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.