Αυτοκίνηση και αστικά οράματα: ο ρόλος της αυτο-κίνησης στο σχεδιασμό ιδεατών αστικών προγραμμάτων των αρχών του 20ου αιώνα στο δυτικό κόσμο

Περίληψη

Το αυτοκίνητο, ως μέσο μεταφοράς, τεχνολογικό επίτευγμα, προϊόν βιομηχανικής παραγωγής και μαζικής κατανάλωσης, αλλά και ως πολιτιστικό στοιχείο της σύγχρονης ζωής, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μεταμόρφωση των αστικών τοπίων του 19ου αιώνα σε σύγχρονες πόλεις και ανέδειξε το ρόλο της κινητικότητας ως δομικού στοιχείου στη διαδικασία παραγωγής του αστικού χώρου και σημαντικής παραμέτρου για τον προσδιορισμό της κλίμακας και της μορφής των πόλεων. Έτσι, θεωρείται σήμερα ως ένα από τα σημαντικότερα τεχνολογικά επιτεύγματα του 20ου αιώνα, αντανακλώντας μια παγκόσμια επανάσταση που προώθησε νέα μοντέλα παραγωγής, διαμόρφωσε φυσικά περιβάλλοντα και άλλαξε τον τρόπο αντίληψης και κατανάλωσης του χώρου. Η συγκεκριμένη διατριβή πραγματεύεται τη σχέση μεταξύ της αυτοκίνησης και του αστικού σχεδιασμού στον Δυτικό Κόσμο των αρχών του 20ου αιώνα. Ωστόσο, δεν επικεντρώνεται στην περιγραφή και ανάλυση του παραγόμενου αστικού χώρου, αλλά αναλύει τα οραματικά αστικά περιβάλλοντα που παρουσιάστηκαν εκείν ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The automobile, as means of transportation, technical realisation, product of industrial production and mass consumption, but also as a cultural element of modern life, enabled the transformation of the 19th century urban landscapes to modern cities and highlighted the role of mobility as a structural element in the production process of urban space and an important parameter for the determination of the scale and the form of urban environments. Thus, it is nowadays considered as one of the most important artefacts of the 20th century, that reflected a revolution that took place worldwide, promoted new models of production, shaped natural environments and changed the way space was perceived and consumed. This thesis discusses the relation between automobility and the design of urban space in the Western World of the early 20th century. However, it is not focused on the description and analysis of materialised urban environments; rather, it analyses the visionary urban environments that ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51312
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51312
ND
51312
Εναλλακτικός τίτλος
Automobility and urban visions: the role of auto-mobility in the design of idealised urban projects of the early 20th century western world
Συγγραφέας
Σακελλαρίδου, Αρετή του Γεώργιος
Ημερομηνία
2014
Ίδρυμα
RWTH Aachen University. Fakultät für Architektur
Εξεταστική επιτροπή
Wachten Kunibert
Jansen Michael
Selle Klaus
Markschies Alexander
Van-den-Bergh Wim
Επιστημονικό πεδίο
Επιστήμες Μηχανικού και ΤεχνολογίαΆλλες Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογίες ➨ Μηχανική, διεπιστημονική προσέγγιση
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΆλλες Κοινωνικές Επιστήμες ➨ Κοινωνικές επιστήμες, διεπιστημονική προσέγγιση
Λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνηση; Αστικός σχεδιασμός; Ιστορία της Πολεοδομίας; Κινητικότητα; Δυτικός κόσμος; τέλη 19ου-αρχές 20ου αιώνα
Χώρα
Γερμανία
Γλώσσα
Αγγλικά
Άλλα στοιχεία
εικ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
Σχετικές εγγραφές (με βάση τις επισκέψεις των χρηστών)