H αξιολόγηση παράγοντας βελτίωσης και μετασχηματισμού της σχολικής μονάδας σε οργανισμό μάθησης: εμπειρική μελέτη σε Διευθυντές της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση της σχέσης ανάμεσα στην αξιολόγηση και το σχολείο ως οργανισμό που μαθαίνει. Επιπλέον, η έρευνα αποσκοπούσε στην μελέτη του βαθμού στον οποίο η αξιολόγηση μπορεί να αποτελεί προβλεπτικό παράγοντα της βελτίωσης του σχολείου μέσω της εξέλιξής του σε οργανισμό που μαθαίνει. Επιμέρους στόχοι της έρευνας, για την καλύτερη κατανόηση του ερευνητικού πλαισίου, ήταν η διερεύνηση του στυλ ηγεσίας των Διευθυντών Γυμνασίων και Δημοτικών σχολείων που συμμετείχαν στην έρευνα, των χαρακτηριστικών των σχολείων στα οποία υπηρετούν για να διαπιστωθεί αν αυτά ικανοποιούν τις συνθήκες ενός οργανισμού που μαθαίνει, και των απόψεών τους σχετικά με την ικανότητα των σχολείων τους για αξιολόγηση, τα οφέλη από την χρήση των αποτελεσμάτων και την συμμετοχή στην διαδικασία αξιολόγησης και τους παράγοντες που ενισχύουν την υλοποίησή της. Επίσης, αναζητήθηκε η διαφορά στις απόψεις των Διευθυντών Γυμνασίων και Δημοτικών σχολείων αναφορικά με την αξιολόγηση και τον χαρακ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The purpose of this research was to investigate the relationship between evaluation and school as a learning organization. Moreover, the research aimed to study whether evaluation can be a strong predictor of school improvement through its development to an organization that learns. Further objectives of the research to better understand the research context were to investigate Primary and Secondary school Principals’ leadership style, the characteristics of the schools they serve to determine whether they meet the conditions of a learning organization, and their perceptions on their schools’ evaluation capacity, the benefits of data using and participation in the evaluation process and the factors that enhance its implementation. Furthermore, the research aimed to study the difference between Primary and Secondary Principals’ perceptions regarding evaluation and their acknowledging their schools as learning organisations.Following the post-positivist paradigm assumptions, the research ...
περισσότερα
Η διατριβή είναι δεσμευμένη από τον συγγραφέα  (μέχρι και: 3/2023)
DOI
10.12681/eadd/51174
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51174
ND
51174
Εναλλακτικός τίτλος
Evaluation as a factor for school improvement and transformation into a learning organisation: empirical study of compulsory education Principals
Συγγραφέας
Συρίου, Ιωάννα του Γεώργιος
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Κόνσολας Εμμανουήλ
Καϊλα Αικατερίνη
Ανδρεαδάκης Νικόλαος
Κοντάκος Αναστάσιος
Καλδή Σταυρούλα
Φύκαρης Ιωάννης
Σταμάτης Παναγιώτης
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Αξιολόγηση; Σχολείο ως οργανισμός μάθησης; Βελτίωση; Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.