Διερεύνηση τεχνικών ενεργητικής αφής μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αναπηρία όρασης κατά τη διαδικασία εύρεσης εμβαδού ορθογώνιων επιφανειών

Περίληψη

Το αισθητήριο όργανο της όρασης αποτελεί το σημαντικότερο δίαυλο επικοινωνίας του ανθρώπου (Βλάχου, 2005), ενώ η αφή λειτουργεί ως αίσθηση αντισταθμιστική της έλλειψης της όρασης σε άτομα με αναπηρία όρασης. Είναι μια σημαντική και συνάμα πολύπλοκη αίσθηση, η οποία διερευνάται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια (Αrgyropoulos, Chamonikolaou, & Nikolaraizi, 2013). Η ερμηνεία των πληροφοριών που λαμβάνει η αίσθηση της αφής, μέσω των απτικών διεγέρσεων, οδηγεί το άτομο στη δημιουργία της απτικής του αντίληψης (Piaget & Inhelder, 1997 στο Αrgyropoulos, Chamonikolaou, & Nikolaraizi, 2013). Η απτική αντίληψη, αναδεικνύεται ως η απαραίτητη ικανότητα για την κατανόηση και την ερμηνεία του κόσμου από μη βλέποντα άτομα. Εμπλέκει κύριες και δευτερεύουσες πηγές πληροφοριών, όπως την αφή, την κίνηση και τη στάση του σώματος, ως κύριες, καθώς και τα γλωσσικά θέματα, την προϋπάρχουσα γνώση και το είδος του αντικειμένου/σχήματος/δραστηριότητας και τις συνθήκες πραγματοποίησης μίας δραστηριότητας, ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

The sensory organ of vision is the most important channel of human communication (Vlachou, 2005), while touch functions as a compensatory sense of lack of vision in people with visual impairment. It is an important and at the same time complex feeling, which is being explored more and more in recent years (Argyropoulos, Chamonikolaou, & Nikolaraizi, 2013). The interpretation of the information received by the sense of touch, through tactile stimuli, leads the individual to create his tactile perception (Piaget & Inhelder, 1997 in Argyropoulos, Chamonikolaou, & Nikolaraizi, 2013). Tactile perception emerges as the necessary ability for the blind to understand and interpret the world. It involves primary and secondary sources of information, such as touch, movement and posture, as well as language issues, pre-existing knowledge and the type of object / shape / activity and the conditions under which an activity takes place, as secondary. The study of tactile perception guides teachers an ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/51139
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/51139
ND
51139
Εναλλακτικός τίτλος
Investigation of active touch techniques of Primary Education students with visual impairment during the process of finding the area of ​​rectangular surfaces
Συγγραφέας
Κόζα, Μαρία (Πατρώνυμο: Γεώργιος)
Ημερομηνία
2022
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού
Εξεταστική επιτροπή
Σκουμπουρδή Χρυσάνθη
Πολεμικός Νικήτας
Καφούση Σουλτάνα
Καλαβάσης Φραγκίσκος
Σταθοπούλου Χαρίκλεια
Αργυρόπουλος Βασίλης
Μούτσιος-Ρέντζος Ανδρέας
Επιστημονικό πεδίο
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ΤέχνεςΆλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες ➨ Ανθρωπιστικές επιστήμες, άλλοι τομείς
Λέξεις-κλειδιά
Αναπηρία όρασης; Εμβαδό ορθογώνιων επιφανειών; Τεχνικές ενεργητικής αφής
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Ελληνικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.