Μελέτη της οικειοποίησης πρόδρομων μοντέλων από τους εκπαιδευτικούς για την εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες στο Νηπιαγωγείο: η περίπτωση του φωτός και της σκιάς

Περίληψη

Η παρούσα διατριβή επικεντρώνεται στον τρόπο με τον οποίο οι νηπιαγωγοί στη Γαλλία χρησιμοποιούν διδακτικά μέσα με στόχο την κατασκευή ενός πρόδρομου μοντέλου σχετικά με τις έννοιες του φωτός και της σκιάς υπό το πρίσμα της Γεωμετρικής Οπτικής. Έχοντας ένα τέτοιο πρόδρομο μοντέλο που κατασκευάστηκε από προηγούμενες μελέτες, δημιουργήσαμε μια ειδική μεθοδολογία για να παρατηρήσουμε και να αναλύσουμε το βαθμό στον οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να το οικειοποιηθούν για να διεξάγουν επιστημονική εκπαίδευση με τους μαθητές τους. Για το σκοπό αυτό, συγκροτήσαμε μια ομάδα τεσσάρων εθελοντών εκπαιδευτικών για την υλοποίηση αυτής της μελέτης. Πιο συγκεκριμένα, η ομάδα πρότεινε ένα παιδαγωγικό σενάριο, έπειτα από μία σύντομη διαδικασία επιμόρφωσης. Ένα μέλος της ομάδας εφάρμοσε στην τάξη του το συγκεκριμένο παιδαγωγικό σενάριο και έπειτα από μια κριτική ανάλυση της πρακτικής του, ο εν λόγω εκπαιδευτικός πρότεινε ένα νέο σενάριο.Με βάση την Ανθρωπολογική Θεωρία της Διδακτικής του Chevallard, κατ ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

This thesis focuses on the way kindergarten teachers in France appropriate educational tools aiming at the construction of a precursor model of light and shadow under the prism of geometrical optics. We use an already conceived precursor model from previous studies and we wish to observe and analyze at which point teachers can appropriate this model to teach in class. A group of four volunteer teachers participating in this study, proposes a pedagogical scenario, meeting certain constraints related to the precursor model, that one member implements in his classroom. After analyzing his own practice, this teacher proposes a new scenario. Based on Chevallard's Anthropological Theory of Didactics, we construct a reference praxeology inspired by the precursor model, and the didactic praxeologies of the group and the teacher. We carry out a series of actions in order to identify elements of praxis and logos, and we identify if the teachers' praxeologies contain the elements of the precursor ...
περισσότερα

Περίληψη σε άλλη γλώσσα

Cette thèse s’intéresse à la manière dont des enseignants de l’école maternelle en France s’approprient des dispositifs didactiques visant la construction d’un modèle précurseur sur les notions de lumière et d’ombre sous le prisme de l’optique géométrique. Disposant d’un tel modèle précurseur construit par des études antérieures, nous mettons en place une méthodologie spécifique pour observer et analyser dans quelle mesure des enseignants peuvent se l’approprier pour mener une éducation scientifique avec leurs élèves. Pour ce faire, nous avons constitué un groupe de quatre enseignants volontaires afin de mettre en place cette étude. Le groupe propose un scénario pédagogique, répondant à certaines contraintes en lien avec le modèle précurseur, qu’un membre met en œuvre dans sa classe. Après avoir effectué une analyse critique sur sa pratique, cet enseignant propose un nouveau scénario. Basés sur la Théorie Anthropologique du Didactique de Chevallard, nous construisons une praxéologie d ...
περισσότερα

Όλα τα τεκμήρια στο ΕΑΔΔ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

DOI
10.12681/eadd/50753
Διεύθυνση Handle
http://hdl.handle.net/10442/hedi/50753
ND
50753
Εναλλακτικός τίτλος
Study of the appropriation of precursor models by teachers to teach science in kindergarten: the case of light and shadow
Etude de l'appropriation de modèles précurseurs par des enseignants pour une éducation scientifique en grande section d'école maternelle: le cas de la lumière et de l'ombre
Συγγραφέας
Αρναντωνάκη, Δανάη (Πατρώνυμο: Ξενοφών)
Ημερομηνία
2021
Ίδρυμα
Πανεπιστήμιο Πατρών. Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών. Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία. Εργαστήριο Διδακτικής Θετικών Επιστημών
Εξεταστική επιτροπή
Ραβάνης Κωνσταντίνος
Boilevin Jean-Marie
Κολιόπουλος Δημήτριος
Kermen Isabelle
Becu-Robinault Karine
Pedregosa Alice Delserieys
Γομάτος Λεωνίδας
Επιστημονικό πεδίο
Κοινωνικές ΕπιστήμεςΕκπαίδευση ➨ Εκπαίδευση και Έρευνα της εκπαίδευσης
Λέξεις-κλειδιά
Πρόδρομο μοντέλο; Ανθρωπολογική Θεωρία της Διδακτικής; Νηπιαγωγείο; Φως - σκιά; Εκπαιδευτικοί
Χώρα
Ελλάδα
Γλώσσα
Γαλλικά
Άλλα στοιχεία
εικ., πιν., σχημ., γραφ.
Στατιστικά χρήσης
ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Αφορά στις μοναδικές επισκέψεις της διδακτορικής διατριβής για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΞΕΦΥΛΛΙΣΜΑΤΑ
Αφορά στο άνοιγμα του online αναγνώστη για την χρονική περίοδο 07/2018 - 07/2023.
Πηγή: Google Analytics.
ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΕΙΣ
Αφορά στο σύνολο των μεταφορτώσων του αρχείου της διδακτορικής διατριβής.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.
ΧΡΗΣΤΕΣ
Αφορά στους συνδεδεμένους στο σύστημα χρήστες οι οποίοι έχουν αλληλεπιδράσει με τη διδακτορική διατριβή. Ως επί το πλείστον, αφορά τις μεταφορτώσεις.
Πηγή: Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών.